Stiftelsen Norsk Folkemuseum søker digital kommunikasjonsrådgiver (vikariat)
Da vår digitale kommunikasjonsrådgiver skal ut i permisjon, er det ledig vikariat i ett år fra 1. desember 2021.
PublisertSist oppdatert
Denne artikkelen er over to år gammel.
Informasjon om stillingen:
Stillingstype: Vikariat
Arbeidssted: Oslo
Søknadsfrist: 24. oktober
Om arbeidsgiver
Stiftelsen Norsk Folkemuseum består av seks unike museum og arenaer i Oslo og på Eidsvoll. Stiftelsen omfatter Norsk Folkemuseum, Bygdø Kongsgård, Ibsen museum og teater, Bogstad Gård, Norsk Maritimt Museum og Eidsvoll 1814. Virksomheten er organisert med felles fagavdelinger for konservering, dokumentasjon, kommunikasjon- og marked samt økonomi- og administrasjon.
Kommunikasjons- og markedsavdelingen er en nyetablert avdeling med ansvar på tvers av de 6 museene. I avdelingen ligger ansvar for markeds- og kommunikasjonsstrategi, innsikt og analyse, markedsføring i egne, betalte og fortjente kanaler, publikumsinformasjon, sponsorsamarbeid og informasjons/presseansvar.
Til stillingen ligger innholdsproduksjon og ansvar for en eller flere digitale kanaler. Du må være en trygg redaktør som samarbeider godt med ulike fagenheter, er lydhør for innspill samtidig som det er et behov for å løfte fokus på kommunikasjonsfaget. Du uttrykker deg godt, er kreativ og kan formidle de gode historiene. Det overordnede målet er å øke synlighet og oppmerksomhet hos publikum, og gjennom det øke besøket.
Ansvarsområder:
Ansvar for kreativ innholdsproduksjon (tekst, bilde m.m)
Ansvar for drift og utvikling av en/flere digitale kanaler
Bidra til gode arbeidsrutiner for drift, måling og effekt
Jobbe med digitale utviklingsprosjekter
Følge digitale brukertrender og krav til god kundeopplevelse
Samarbeide med teknisk leverandør og andre fagenheter
Jobbe tett med resten av kommunikasjonsavdelingen
Kvalifikasjoner:
Høyere utdanning innen kommunikasjon, markedsføring eller tilsvarende
Relevant erfaring med digitale kanaler (SoMe, nettsider, nyhetsbrev), gjerne fra kultursektoren
Erfaring med ulike tekniske plattformer og verktøy er en forutsetning
Operativ erfaring med kampanjer og aktivisering, og kan vise til resultater
Har god erfaring med å jobbe tverrfaglig
Personlige egenskaper:
Selvstendig og initiativrik, og har gode samarbeidsevner
Er analytisk og ryddig
Har interesse og nysgjerrighet for digitale trender
Er en positiv bidragsyter til å øke forståelse for digital kommunikasjon i stiftelsen
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi kan tilby:
Vi kan tilby et sosialt og godt arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer. Du får være med på en spennende utviklingsreise for en nyetablert avdeling.
Arbeidsplassen vil være på Norsk Folkemuseum på Bygdøy.
Stiftelsen Norsk Folkemuseum legger vekt på mangfold, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
For stillingen gjelder lønn etter avtale og en måned prøvetid. Fra lønnen trekkes 2 % til Statens Pensjonskasse.
Kontaktinformasjon:
Cathrine Øiom, kommunikasjons- og markedssjef, tlf: 932 58 629