STILLING LEDIG:

Publicis (Starcom) søker ny data/tech-kollega med hjerte for kommunikasjon

Denne artikkelen er over to år gammel.

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Oslo

Søknadsfrist: 13. desember, men kandidater vurderes fortløpende!

Om arbeidsgiver

Publicis er en av Norges ledende byrågrupperinger med over 150 ansatte som jobber i byråene Starcom, Kitchen og MSL. Globalt er Publicis representert i 130 land og har 80.000 ansatte. Vi er kjent for å være nyskapende og sterke faglig innenfor våre kjerneområder strategisk rådgivning, teknologi, kreativitet og innhold. Hvert av byråene jobber med flere av Norges mest toneangivende kunder, både hver for seg og sammen som én gruppe gjennom det vi kaller for” Power of One”.

Hvem er du?

Vi leter etter deg som har et ektefølt engasjement for å løse kommunikasjonsutfordringer gjennom smart bruk av data og teknologi.

Vi tror du har erfaring med scripting og utnyttelse av data fra API’er. Har du erfaring med innholdsteknologi, adops eller performance marketing er det selvsagt et pluss. Det aller viktigste er imidlertid at du evner å omsette kundebehov til løsninger for god og relevant kommunikasjon, og at du brenner for og tar stolthet i alle deler av arbeidet ditt. Hos oss vil du være en viktig ressurs, hvor din kompetanse er sentral for å skape bedre resultater for noen av Norges største og mest spennende annonsører.

Hvem blir dine nærmeste kolleger?

Du kommer til å jobbe i teamet for innholdsteknologi, som igjen er en del av avdelingen vår for teknologi og data, Publicis Drive. Vi jobber med produkt- og tjenesteutvikling på tvers av all Publicis’ byråer i Norge, og hjelper noen av landets største annonsører med å realisere verdien av markedsføringsteknologien og data. I Drive og Publicis vil du omgås og jobbe med noen av bransjens dyktigste teknologer, utviklere og markedsførere, samt få mulighet til å utvikle deg innenfor et av de mest spennende og mest etterspurte fagfeltene i bransjen.

Hva skal du gjøre?

Du vil jobbe med kunder på tvers av gruppen vår, og være sentral i arbeidet med å utvikle og levere dynamiske innholdsløsninger for økt relevans og effekt av annonsering. I rollen vil du gjøre alt fra å drive med innovasjon og produktutvikling, til å sørge for at prosjekter blir levert i henhold til prosjektbeskrivelse innenfor de rammene som er avtalt med kunde i form av håndtering og operasjonelt arbeid. Kort fortalt skal du sørge for at våre kunders markedsføringsaktiviteter er så gode som de kan være, ved å:

  • Rådgi og sørge for optimale løsninger for datadrevet kommunikasjon.
  • Utvikle og drifte oppsett av dynamiske annonser
  • Utvikle og vedlikeholde scripts for fangst av data
  • Koble og utnytte data fra forskjellige kilder i feeder
  • Forenkle, effektivisere og automatisere arbeidsprosesser
  • Holde oversikt over og følge opp kampanjer og planlagte periodebudskap
  • Utforme tester og optimalisere budskap
  • Ha kontakt med, og bygge relasjoner med kunder og samarbeidspartnere

Hvilke egenskaper, kompetanse og erfaring bør du ha for å søke denne stillingen?

  • Kjennskap til programmering og kan via scripts/programmer koble sammen data fra flere kilder (som API-er, Google Sheets, databaser etc).
  • Har kjennskap til API-er, datastrukturer (XML, JSON eller lignende).
  • Du har et ektefølt engasjement for teknologi, data og kommunikasjon
  • Du evner å omsette behov til løsninger, og forklare essensen av det på en måte som alle forstår
  • Du er strukturert og nøyaktig i prosess og arbeid for å sikre kvalitet i en hektisk hverdag
  • Du har gode samarbeidsevner og et ønske om å være en viktig del av et team som løser utfordringer for annonsører og selskapet
  • Du har høyere utdannelse innen data/teknologi eller markedsføring, men unntak kan gjøres for riktig kandidat.

Hva kan vi tilby?

I Publicis vil du får en variert og spennende hverdag, i et selskap med høy puls og stort mangfold. Du vil bli del av et svært godt arbeidsmiljø med hyggelige kolleger, hvor engasjement og talent blir høyt verdsatt. Innovasjon er, og har alltid vært en hjørnesten i kulturen vår.

Vi jobber aktivt med å tiltrekke oss talenter med en variert bakgrunn. Nettopp fordi vi er sikre på at de beste løsningene skapes i et mangfold av forskjellige perspektiver på samme utfordring. Hos oss betyr din mening noe, vi har høyt fokus på karriereutvikling og gir deg friheten til å utfordre og videreutvikle både deg selv og oss.

Vi kan tilby et kreativt og kompetent miljø, med en rekke spesialister innenfor hele kommunikasjons- og markedsføringsfaget. Vi liker det flatt, så her er alle i samme båt, uavhengig om du er nyansatt eller senior-direktør. Og ikke minst, vi liker å ha det moro på jobb!

Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte, til å søke jobb hos oss, uansett alder, kjønn, seksuell orientering, religion, etnisk bakgrunn eller funksjonsevne. Så vil vi gjøre det vi kan for å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Konkurransedyktige betingelser. Sentrale og moderne lokaler i Oslo sentrum.

Kontaktinformasjon:

  • Silje Dybedahl, tlf: 951 07 116
  • Søknader sendes HR v Beate Nybakken, tlf: 905 36 001

Søknadsfrist snarest: Vi vurderer søknader fortløpende

SØK HER

Powered by Labrador CMS