Fra venstre: Sjefredaktør Bjørgulv Braanen, administrerende direktør Christian Samuelsen og Tove Berg Andersen. Bildet er fra våren 2015.

Klassekampen økte annonseinntektene med 12 prosent i fjor. Nærmer seg 10 millioner kroner

Går mot strømmen også på annonsesiden. - Må hele tida tenke smartere, sier salgssjef Thomas Rønnerud.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Klassekampen har utmerket seg de seneste åra med en sjeldent god utvikling.

I 2015 økte opplaget med 12,5 prosent, til 21.648 solgte aviser.

Opplagsutviklingen for 2016 er ikke klar før om noen uker og måneder, men allerede nå kan mediehuset om en positiv utvikling på annonsesiden:

Til Medier24 opplyser mediehuset at annonseomsetningen økte fra 8,6 millioner i 2015 til 9,7 millioner i 2016.

Det vil si en vekst på over 12 prosent.

 

  

Thomas Rønnerud, salgssjef i Klassekampen.

- Det har vært et utfordrende år med knallhard jobbing, skriver annonsesalgssjef Thomas Rønnerud om utviklingen.

Han begynte i jobben for akkurat ett år siden, og er fornøyd med utviklingen. Rønnerud understreker at også Klassekampen rammes av de generelle trendene i markedet:

- Vi opplever at flere og flere, også innenfor våre nøkkelbransjer, flytter pengene fra print til digitalt.

- Det gjør at vi hele tida må tenke mer smartere og mer kreativt for å både å finne nye kunder og øke salget til de eksisterende, sier Rønnerud.

Han håper at dette skal gi vekst også i 2017:

- Vi ser at våre annonsører kan vise til resultater etter å ha stått på trykk i Klassekampen. Her når man en tydelig målgruppe med relativt god økonomi.

- Noen av annonsørene har en utelukkende digital markedsføringsstrategi, men velger allikevel å annonsere på print hos oss fordi det faktisk fungerer. Dette tror jeg er en viktig medvirkende årsak til at vi øker omsetningen betydelig i året som har gått, sier Rønnerud. 

 

 

Powered by Labrador CMS