Daglig leder Sindre Beyer i TRY Råd (til venstre) og styreleder og reklamenestor Kjetil Try.

Try-konsernet nærmer seg en milliard i omsetning

– Hvis noen hadde sagt til meg for 15 år siden at vi skulle være så mange selskaper og så mange forretningsområder så hadde jeg ikke hatt noe tro på det, sier Kjetil Try.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Try-konsernet nærmer seg milliarden i omsetning og byråinntekten har aldri vært høyere, skriver Dagens Næringsliv søndag.

– Hvis noen hadde sagt til meg for 15 år siden at vi skulle være så mange selskaper og så mange forretningsområder så hadde jeg ikke hatt noe tro på det. Nå føles det egentlig ganske naturlig, fordi annonsører i stor grad ber om en totalpakke. Veldig mange av våre kunder er kunder i tre eller fire av våre selskaper. Det er veldig få som bare er i Råd, eller Reklame eller Opt. Mange av de største kundene er i alle. Det har vært bra, også i en pandemi, sier reklamenestoren til avisen.

Konserntallene til Try for 2020 viser at selskapets omsetning nærmer seg en milliard kroner. Byråinntekten havnet på 355 millioner kroner, og resultatet før skatt endte på 61,2 millioner kroner.

Try-konsernet i 2020

Try-konsernet20202019
Omsetning945 mill870 mill
Byråinntekt355 mill290 mill
Driftsresultat68 mill52 mill
Resultat før skatt61 mill48 mill

Try legger også vekt på det er viktig for han at den «kreative nerven er i huset». I tillegg handler det om å treffe markedet, få tak i flinke folk og få disse til å fungere sammen, forklarer han.

Try-huset består i dag av TRY Reklame, Try Innhold, Try Apt, Try Opt, Try Pearl og Try Råd.

– Vi har ikke hoppet på enhver trend. Når man ser det over tid, over fem år, så er Try-huset kanskje det miljøet som har omstilt raskest i retning av teknologi, netthandel og lignende. Samtidig har det ikke blitt færre av kreatørene, de som jobber med reklame. Det har bare blitt mange flere av de andre, sier Sindre Beyer, som er daglig leder i Try Råd i samme sak.

Powered by Labrador CMS