Digitalbyrået Sempro satser innover i landet, og etablerer seg på Lillehammer
Vil hjelpe bedriftene i regionen til økt synlighet, engasjement og salg.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I 2010 ble Sempro etablert i Moss av to gründere. For to år siden utvidet selskapet til en avdeling i Oslo, og i fjor kjøpte Egmont Publishing 50,1 prosent av selskapet.
Og nå vokser byrået, som har 32 ansatte, videre: Forrige uke etablerte Sempro seg med et tredje kontor. Denne gang på Lillehammer, med ambisjoner om ta en større del av markedet i innlandsregionen.
Det forteller Sempro i en pressemelding om etableringen.
- Mange bedrifter på Innlandet utnytter ikke mulighetene for å vokse gjennom sosiale og digitale kanaler godt nok. De har digitale ambisjoner og produserer mye godt innhold, men for få lykkes med å nå ut med budskapene sine, mener Tor Kristian Mjelde, som vil lede selskapets kontor på Lillehammer.
Sempro leverer tjenester for økt synlighet, engasjement og salg, med virkemidler innenfor både søk, sosiale medier og andre digitale flater. Og mener altså at det er et stort marked for denne type tjenester i innlandsregionen.
Sempro kommer også tettere på eksisterende kunder:
- Vi har hatt kunder med adresse Hedmark og Oppland nesten helt siden starten, og det har blitt flere. Nå kommer vi tettere på kundene, sier administrerende direktør Kjetil Sinding.