
MediaPuls episode 47: Er sponset journalistikk forurenset? Vi spør pressegeneral Stavrum
PODKAST: Generalsekretær Kjersti Løken Stavrum i Norsk Presseforbund er gjest hos MediaPuls.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I episode 47 av MediaPuls handler det om presseetikk og troverdighet.
Er det mulig å sponse journalistikk uten at journalistikken forurenses?
Til å diskutere det her har Marius og Hans-Petter fått besøk av Kjersti Løken Stavrum. Kjersti er generalsekretær og sekretariatsleder for Norsk Presseforbund.
Foranledningen var MBL og Norsk Redaktørforening som arrangerte bransjemøte om sponsing av journalistikk torsdag 31. mars, hvor Løken holdt et innlegg og deltok i paneldebatten i etterkant.
Du kan høre på MediaPuls

via SoundCloud, Acast, TuneInRadio, iTunes – eller RSS-feed.
[soundcloud url="https://api.soundcloud.com/tracks/257117323" params="color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false" width="100%" height="166" iframe="true" /]
Nyttige lenker:
- Se opptak fra bransjemøte om sponset journalistikk (Journalisten)
- Derfor er sponsorat av journalistikk en sabla god idé (Helt.Digital)
- Derfor er sponsorat av journalistikk en sabla dårlig idé (Eplekjekk)
- Sponsing av journalistikk: Et frokostmøte fram og to steg tilbake (Medier24)
- Sponset journalistikk blir sett på som uetisk og det som verre er (Kampanje)
MediaPuls presenteres på Medier24 i samarbeid med podkasterne Hans-Petter Nygård Hansen og Marius Karlsen. Besøk også mediapuls.no.