
Norsk startup i USA henter 5 millioner dollar i emisjon. Bygger framtidas markedsføring på beacons
Verdsetter selskapet til 200 millioner kroner, ifølge nettavisen Shifter.no.
Det norsketablerte selskapet Unacast vokser nå på sin ferd mot «verdensherredømme» - eller i hvert fall kontakt med stadig flere såkalte beacons i sitt nettverk. På norsk gjerne kalt nettvarder.
Selskapets forretningsmodell er å kunne tilby markedsføring basert på fysisk lokasjon - for eksempel i butikker og kjøpesentre, og samtidig identifisere brukeren for å kunne tilby reklame til samme person på nett.
Og nå henter Unacast 5 millioner dollar, over 40 millioner kroner, i en emisjon.
Det melder nettavisen Shifter.no.
Ifølge Shifter verdsetter det selskapet til rundt 200 millioner norske kroner.
Unacast har nå 15 ansatte, med kontorer både i USA og London.
- LES MER på Shifter.no
Hør mer om Unacast? Du møter dem i denne podkasten fra MediaPuls på Medier24: