John Berge, KINOMAGASINET.no
Nordisk Film lanserer «KinoSpill» - som du kan spille på mobilen mens du venter på filmen, og se resultatet på skjermen
Coca-Cola er første annonsør i Norge som satser på «KinoSpill».
Denne artikkelen er over to år gammel.
Oslo (NTB): Norske kinosaler kan i tiden fremover bli fylt med publikum som ikke bare ser film, men også spiller på mobilen.
Nordisk Film-selskapet Media Direct Norge (MDN) lanserer 10. oktober KinoSpill.
I første omgang blir spillet tilgjengelig i Nordisk Films 45 kinosaler i Oslo, Kristiansand, Tønsberg og Drammen.
KinoSpill lastes ned som en app og via Facebook-innlogging kan publikum spille eller konkurrere mot hverandre og vinne premier. Spillets utvikling kan ses på lerretet og spilles fra mobilen.
Spillsekvensen vil vare i 4 minutter før reklamen vises. Her kan man se utviklingen i spillet samt ajourføring om hvem som leder og vinner.
Spillet er ifølge MDN prøvd ut i Danmark med stort hell. Derfor satser selskapet også her til lands.
– Det er blitt en del av kinoopplevelsen for danskene. Det skaper interaksjon og engasjement blant kinogjengerne, sier MDNs administrerende direktør Ronny Lieblein.
Coca-Cola er først ut i Norge til å satse på KinoSpill. Vinnerne kan få premier på mobilen eller i tilknytning til kinosalen.