Skjermdump fra Visit Norway

Maverix fikk kontrakt til 50 milloner - Skal lokke turistene tilbake til Norge

Sikret seg avtale for fire år framover.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Dette ser vi på som en tillitserklæring. Vi skal jobbe hardt for at turistene gjenoppdager Norge når pandemien er over, sier byråleder Linda Nordheim i Maverix i en pressemelding på deres egne sider.

Selskapet, med kontorer i både Oslo og Bergen, har sikret seg jobben med å prøve å lokke turister til Norge, på oppdrag for Visit Norway.

Elleve ulike språk

I første omgang har Maverix avtale og opsjon på til sammen 4 år, med redaksjonell innholdsproduksjon for Visit Norway sin portal, på 11 ulike språk. Totalrammen er nærmere 50 millioner kroner.

– Dette var en av de store pitchene du bare skal vinne, som er en innertier for et byrå som oss, jubelen stod i taket da beskjeden kom, sier byråleder Linda Nordheim til egne nettsider.

I oppdraget inngår det å produsere engasjerende og inspirerende innhold av høyeste redaksjonelle kvalitet, som skal trenge gjennom mediestøyen og får turister fra hele verden til å velge nettopp Norge. Maverix overtar oppdraget fra 1. april i år.

En av landets største nettsteder

– Reiseliv står vårt hjerte veldig nær. Når vi vet at Visit Norway er en av landets største nettsteder målt i trafikk, er det en fantastisk tillitserklæring å få lov til å bygge dette videre inn mot hele verden, sier Nordheim.

– Maverix har en tilnærming til historiefortelling og redaksjonell arbeidsmetodikk som passer godt med vår strategi. Vi i Visit Norway bygger vår strategi rundt nettopp historier, vi har en distribusjonsstrategi etter modell fra mediehus. Nå ser vi fram til å få dem med på laget, slik at de med nye øyne og friske ideer sammen med oss kan spille de norske besøksnæringene enda bedre, sier Katrine Mosfjeld, leder for forbrukermarkedsføring i Visit Noway.

Powered by Labrador CMS