NRK-sjefen Vibeke Fürst Haugen og TV 2-sjefen Olav T. Sandnes.
Foto: Endre Simonsen
Fall i TV-tall: Nordmenn ser mindre linært
TV 2 klarer nesten å kompensere for linært fall med digital TV-seing, mens NRK faller på begge.
TV-seingen falt med nesten åtte minutter i 2024, fra året
før, viser tall fra Kantar media.
Det skriver Kampanje.
Kantar måler utviklingen i seing blant de største TV-kanalene.
I fjor endte seingen på 95,5 minutter totalt, og 73,1 minutter lineært. Sistnevnte
er et fall på 9,1 minutter. Samtidig økte digital seing til 22,4 minutter.
– Det er et stadig mer krevende marked vi opererer i og
legger du til konkurransen fra de globale spillerne på toppen så blir det
ganske tydelig at vi også i 2025 vil kjenne på kroppen at vi lever også i 2025,
sier TV 2-sjef Olav Sandnes til Kampanje.
Han legger også til at for TV 2 er fallet lineært nesten
kompensert digitalt. De har et lineært fall på 2,5 minutter, men øker digitalt
med 2,1 minutter.
NRK hadde et fall på 4,5 minutter i lineær,mens de falt
digitalt med 0,2 minutter.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no