NRK-sjefen Vibeke Fürst Haugen og TV 2-sjefen Olav T. Sandnes.
NRK-sjefen Vibeke Fürst Haugen og TV 2-sjefen Olav T. Sandnes.

Fall i TV-tall: Nordmenn ser mindre linært

TV 2 klarer nesten å kompensere for linært fall med digital TV-seing, mens NRK faller på begge. 

Publisert

TV-seingen falt med nesten åtte minutter i 2024, fra året før, viser tall fra Kantar media.

Det skriver Kampanje.

Kantar måler utviklingen i seing blant de største TV-kanalene. I fjor endte seingen på 95,5 minutter totalt, og 73,1 minutter lineært. Sistnevnte er et fall på 9,1 minutter. Samtidig økte digital seing til 22,4 minutter.

– Det er et stadig mer krevende marked vi opererer i og legger du til konkurransen fra de globale spillerne på toppen så blir det ganske tydelig at vi også i 2025 vil kjenne på kroppen at vi lever også i 2025, sier TV 2-sjef Olav Sandnes til Kampanje.

Han legger også til at for TV 2 er fallet lineært nesten kompensert digitalt. De har et lineært fall på 2,5 minutter, men øker digitalt med 2,1 minutter.

NRK hadde et fall på 4,5 minutter i lineær,mens de falt digitalt med 0,2 minutter.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS