Kampanje-gjengen utenfor lokalene i Prinsens gate 22 i Oslo sentrum. Fra venstre Erlend Fossbakken, Dag Robert Jerijervi, Hilde Nyman, Sara Viken Løvhaug, Knut Kristian Hauger, Anne-Margrethe Horvei Barnevik, Nina Gade Tenvik og Emilie Eloranta Rossholt.
DN: Kampanje til salgs
– Jeg kan bekrefte at jeg og Erlend Fossbakken er ute i markedet, sier journalist og eier Hilde Nyman i Kampanje til Dagens Næringsliv.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Onsdag melder Dagens Næringsliv at bransjenettstedet Kampanje er til salgs.
Journalistene Erlend Fossbakken og Hilde Nyman eier 28 prosent hver av selskapet, og er nå på utkikk etter nye eiere.
– Jeg er åpen for flere løsninger. Jeg er ganske fleksibel der, sier Fossbakken til avisen.
– Jeg kan bekrefte at jeg og Erlend Fossbakken er ute i markedet, sier Nyman i Kampanje til Dagens Næringsliv.
Største eier og redaktør Knut Kristian Hauger, med 44 prosent av aksjene, ønsker ikke å kommentere salget overfor DN.
Kampanje skriver om medie- og kommunikasjonsbransjen, og er totalt syv ansatte.
Nettstedet omsatte i 2017 for 13,7 millioner kroner, og hadde et driftsresultat på 1,2 millioner kroner. Det gir en driftsmargin på 8,2 prosent.
DN skal være kjent med at de to Kampanje-journalistene skal ha kontaktet TU Media i anledning salget. Daglig leder Jan Moberg ønsker ikke å kommentere eventuelle transaksjoner overfor DN.