– Vi har vært så misunnelige på en av våre konkurrenter, som i ett år har brukt tid på å spørre folk om de drikker kaffe eller te. Sjalusien tok overhånd og nå vil vi løse en kaffesak selv – og det litt brennfort.
Det sier Erik Waatland, redaktør og daglig leder i Medier24.
– Når kulda setter inn, så må vi ha noe å varme oss på. Og i sympati med journalistene på Østlandet, som nå opplever en totalt uforberedt klimatisk forandring over natta, så ønsker vi å rette fokus på en varmekilde som har hjulpet utstøtte journalister i lang tid, sa han da ideen ble unfanget.
Dermed inviterer Medier24 mediehusene i Norge til å bidra med sin kaffekopp.
Den høythengende prisen for mediebransjens fineste kaffekopp vil bli kåret før utgangen av året. Kåringen vil avgjøres av en jury bestående av bransjefolk og mennesker med særs høy kaffekoppkompetanse.
Juryleder er Erlend Paxal, daglig leder i stiftelsen Erlik. I tillegg til å gi ut gatemagasinet =Oslo, driver de også kaféen =Kaffe.
– Det har vært tøffe år i mediebransjen, og det skrives mye om omstilling, klikkartikler og desperate markedsavdelinger, men dessverre altfor lite om kaffekopper. Blir mediebedriftenes tradisjonstunge symbolbærere fortsatt satset på, eller erstattes de med generiske kopper og billige pappkrus? Man er som kjent ikke bedre enn sin kopp, og det er på høy tid å finne ut hvem som er best!
Juryen kommer til å legge vekt på både utforming, drikkeopplevelse og andre faktorer vi måtte finne relevante i løpet av kåringen av årets mediekopp 2018, opplyser juryleder Paxal.
Send din kaffekopp til:
Medier24Grensen 30159 Oslo
Frist for innsending: Koppen må være framme i redaksjonen innen 14. desember.