I tradisjonen tro stiller også Medier24 i år en rekke spørsmål til mediemennesker i spalten #Julepraten.
Neste person ut er påtroppende VG Rampelys-sjef, Marcus Husby.
– Hva gjør du i jula?
– Fjerner noen push-varsler på mobilen og tar lang juleferie med familien. I den rekkefølgen.
– Hva må til for at det blir ordentlig jul for deg?
– Julen starter ikke ordentlig før jeg får sett «Alene hjemme 1 & 2» med barna - og gjort som Kevin: Spist pizza med bare ost. I dagene etter går det slag i slag med pinnekjøtt, julestrømper og Donald-jul på Disney+. Men i likhet med min DN-kollega Øyvind Holen lurer jeg fælt på på hvorfor Disneys julespesial fra 1958, «From All of Us to All of You», ikke er tilgjengelig på strømmetjenesten.
– Hva husker du best fra medieåret 2020?
– Et ellevilt breaking-kjør da Norge stengte ned i mars, fryktelig mye god journalistikk og ikke minst: Dagens Næringsliv ble en digital utfordrer på ekte.
– Hva var det morsomste som skjedde i 2020?
– DNs sterke digital vekst. Og at jeg fikk jobb i VG - igjen.
– Hva var det pinligste som skjedde i 2020?
– Jeg klarte å løpe inn i en stolpe på nyhetsrommet i DN. Resultatet: Brukket nese og en ukes sykmelding.
– Hva tror du vil påvirke medieåret 2021?
– Robotisering, flere nisjenettsteder og forhåpentligvis flere ordentlige satsinger mot unge brukere. Det er altfor mange hvite, privilegerte og gamle menn i mediebransjen. Meg selv inkludert.