Nettavisen leter stadig etter nye måter å finansiere journalistikken sin på og lanserer like gjerne et digitalt julehefte med Donald, Ole Brumm, Bamse - Verdens Sterkeste Bjørn, Knoll og Tott, Mandrake, Mummi og Sudoko.
Produktet heter Julemiks og er et slags premiumprodukt på Nettavisen, opplyser direktør Pål Nisja, som er direktør for produkt og forretningsutvikling.
– Vi tenkte det var på tide å lansere et produkt vi tok betalt for, og siden vi er veldig glad i jul så ble det julehefte med tradisjonsrike tegneserier som ble det vi testet.
Målet deres er å nå unge og familier med produktet som skal koste 29 kroner -som i all hovedsak gir tilgang til tegneserier og underholdning.
– Vi bruker Partikkel som betalingsløsning for å se på betalingsvillighet for det vi på ny norsk kan kalle et premium produkt, opplyser Nisja.
Prosjekteier Ingvild Jenhaug Korneliussen opplyser at hun ikke tror de kommer til å tjene store penger på dette, men at det vil gi Nettavisen erfaringer på betalingsprodukter:
– Vi har jobbet med Bulls som innholdsleverandør på magasinet i tillegg til å ha produsert eget stoff og innhold. Målet er å ha et produkt som vil appellere til familien, og som kan nytes på farten. Perfekt for en familie som skal på besøk eller reise litt, for eksempel.