JP/Politikens Hus sin CEO, Stig Ørskov.

Økt omsetning for JP/Politikens Hus

Det danske mediekonsernet endte fjoråret med økte inntekter og økt resultat. 

Publisert

Mediekonsernet JP/Politikens Hus nådde i 2024 en omsetning på over 4 milliarder danske kroner. Det melder de i en pressemelding.

De endte fjoråret med en omsetning på 4.128 milliarder, som er en økning på ni prosent.

Konsernet hadde et EBITDA-resultat på 272 millioner danske kroner, opp fra 205 millioner i 2023. Administrerende direktør Stig Ørskov peker på digitalt innhold, distribusjonsselskapet DAO og boksalg som drivkrefter bak veksten.

– Samfunnets behov for pålitelig informasjon er større enn det har vært på lenge, og derfor er det en stor glede å konstatere at konsernets medier og bokhandler står solid i markedet med stor appell til brukere og sterke posisjoner, sier Ørskov.

Innen næringslivsjournalistikk utvidet JP/Politikens Erhvervsmedier sin tilstedeværelse i Norge og Sverige, samtidig som Finans ble revitalisert. 

I Norge lanserte konsernet sin syvende avis i fjor, og startet sin første avis i Sverige. 

Konsernet satset også på lydinnhold, med investeringer på over 50 millioner danske kroner i nye publisistiske tiltak.

JP/Politikens Hus samordnet medienes teknologiske utviklingsressurser i en felles enhet i 2024. Ørskov understreker at dette skal styrke konsernets evne til å utvikle teknologi og digitale produkter videre.

– Vår ambisjon er å fremtidssikre JP/Politikens Hus ved å skape digital bærekraft. I 2025 vil vi ytterligere øke investeringene i teknologi og produktutvikling, sier han.

Konsernet forventer et EBITDA-resultat på mellom 250 og 275 millioner danske kroner i 2025, før spesielle poster.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@medier24.no

Powered by Labrador CMS