Dagens Næringsliv søker leder for visuell journalistikk
Dagens Næringsliv søker en innovativ og engasjerende leder for visuell journalistikk.
PublisertSist oppdatert
Denne artikkelen er over to år gammel.
Informasjon om stillingen:
Stillingstype: Fast
Arbeidssted: Oslo
Søknadsfrist: 28. februar
Om arbeidsgiver
Dagens Næringsliv (DN) er et selskap i mediekonsernet NHST Media Group, som også omfatter en rekke internasjonale bransjepublikasjoner. DN er Norges ledende næringslivsavis og er den redaksjonen i Norge som har vunnet Skup-prisen flest ganger
Vi tror den riktige kandidaten brenner for visuell historiefortelling på alle flater og er en pådriver for nyutvikling. Vi ser etter en erfaren leder med gode samarbeidsevner som evner å bygge lag på tvers av profesjoner og disipliner.
Du kommer til å lede en avdeling som står for noe av landets beste nyhets-, reportasje- og magasinfotografi og det ypperste av redaksjonell design i Norge. Vi i Dagens Næringsliv har løftet oss kraftig på video, digital historiefortelling og lyd de siste årene, og du vil få ansvaret for å lede den utviklingen videre.
Ansvar og oppgaver:
Utvikle og iverksette en strategi for visuell journalistikk som gjør DN i stand til å vinne nye digitale brukere.
Sikre at de (audio)visuelledisiplinenehar en sterkstemme i hele den journalistiskeprosessen, fra idé til publisering og evaluering, og at DN er oppdatertpå de mulighetene som utviklersegpåområdet
Bidra til å sikre velfungerende samarbeid og delekultur på tvers av hele DN-organisasjonen og skape en innovasjonskultur som oppfordrer til å teste nye løsninger, evaluere og lære
Daglig ledelse av avdelingen, inkludert personalansvar, vakt- og bemanningsplanlegging, kompetanseutvikling og budsjett- og kostnadsoppfølging.
Relevant erfaring/kompetanse:
Tung ledererfaring med dokumenterte resultater, og med et sterkt ønske i å utvikle andre og oppnå resultater sammen med andre
Teambygger og relasjonsbygger
Svært god visuell forståelse, både for foto, video og design. God sjangerforståelse for bredden i visuelle journalistiske uttrykk og mulighetene på digitale flater. Praktisk erfaring fra minst ett av de visuelle fagfeltene er en fordel.
God kunnskap om presseetiske og kildekritiske problemstillinger på de visuelle områdene.
Dokumentert evne til å skape entusiasme for endring, innovasjon og utvikling
Kunnskap om metode for ideutvikling, digital produktutvikling og/eller teknisk forståelse for video- og lydproduksjon er en fordel.
Den riktige kandidaten har en involverende og inkluderende lederstil, jobber innsiktsbasert og skaper et godt og kreativt arbeidsmiljø. Du har evne til å være tydelig, kommunisere godt og engasjere medarbeiderne. Vi tror du er modig og evner å ta beslutninger, men også delegere myndighet ut i organisasjonen og sikre rom for prøving og feiling. Stillingen rapporterer til redaktør for publisering og visuell journalistikk og inngår i avdelingens ledergruppe.
Kvinner og personer med minoritetsbakgrunn oppfordres til å søke.
Rapporterer til: Redaktør for publisering og visuell journalistikk, inngår i avdelingens ledergruppe
Kontaktinformasjon:
Ingeborg Volan, redaktør for publisering og visuell journalistikk, 97095754, ingeborg.volan@dn.no