STILLING LEDIG:

Polaris Media forsterker satsingen på innsiktsdrevet utvikling av redaksjonene og søker leder til ny enhet

Som leder for enheten redaksjonell innsikt og leserutvikling får du et tydelig ansvar for en av våre viktigste satsinger og vil støtte den redaksjonelle utviklingen i et raskt voksende mediekonsern.

Denne artikkelen er over to år gammel.

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Trondheim

Søknadsfrist: 28. februar

Om arbeidsgiver

Adresseavisen er den viktigste kanalen for nyheter og annonser i Midt-Norge og er blant Norges største mediebedrifter med 210 ansatte. Mediehuset har over 70 000 abonnenter og 240 000 daglige lesere på papir, nett og mobil. Adresseavisen er Norges eldste nåværende avis og utkom for første gang i 1767.

Polaris Media har klare ambisjoner om å være i front på data- og innsiktsdrevet utvikling av mediehusenes posisjoner og redaksjonelle innhold.

Vi styrker vår satsing og bygger nå opp en ny og dedikert enhet som sammen med redaksjonene våre i Norge skal fremme innsiktsdrevet utvikling av den digitale leseropplevelsen. Hensikten er å omforme data og analyser til praktiske endringer i måten vi driver redaksjonelt arbeid på, noe som skal gi målbare resultater i lesing, salg og lojalitet.

Enheten organiseres i Adresseavisen, men vil ha et tydelig konsernansvar sammen med konsernfunksjonen for brukermarked. Du vil jobbe side om side med vårt sterke data- og analyseteam. Sammen med lokale redaktører skal teamet peke på forbedringspotensial og støtte gjennomføring av utviklingsarbeid. Det blir avgjørende for teamet å kunne anvende datadrevet innsikt og samtidig utvise god redaksjonell forståelse. Medarbeiderne i teamet vil være lokalisert i konsernets ulike regioner. Det er ønskelig at den nye lederen er med på å rekruttere disse medarbeiderne.

Du vil få ansvar for å:

  • Bygge opp et dedikert team for redaksjonell innsikt og utvikling i konsernet
  • Utvikle medarbeidere og får personalansvar
  • Etablere en robust metodikk for utviklingsarbeidet
  • Bygge sterke relasjoner og tillit hos lokale redaktører og redaksjoner
  • Identifisere forbedringspotensial og støtte lokalt utviklingsarbeid
  • Omforme data og analyser til praktiske endringer i det redaksjonelle arbeidet
  • Bidra til å prioritere utvikling av verktøy og analyser sammen med vårt data- og analysemiljø
  • Følge opp og motivere redaksjonene for å sikre resultater

Vi ser etter deg som:

  • Har bred redaksjonell erfaring og god forståelse av digital innholdsproduksjon
  • Har sterk forståelse for roller og premisser i redaksjonelt endringsarbeid
  • Er nysgjerrig på utviklingen i bruk av digitale nyhetsmedier
  • Evner å bygge et sterkt team og har gode lederegenskaper
  • Er analytisk anlagt og brenner for innsiktsdrevet utvikling
  • Liker å jobbe med mennesker, kommuniserer godt og er samarbeidsorientert

Vi kan tilby:

  • Konkurransedyktige betingelser og gode pensjonsordninger
  • Et godt arbeidsmiljø sammen med dyktige digitale og analytiske hoder
  • Moderne lokaler midt i Trondheim med kantine og treningsfasiliteter

Du vil rapportere til utviklingsdirektør i Adresseavisen, Henrik Mathisen, som også leder konsernfunksjonen for brukermarked. Du vil også rapportere til en egen styringsgruppe for satsingen.

Kontaktinformasjon:

For ytterligere informasjon samt for å søke på stillingen, se www.headvisor.no.

  • rådgiver i Headvisor AS, Lars Jakob Arnøy, tlf. 907 69 045
  • Adresseavisen AS ved utviklingsdirektør Henrik Mathisen, tlf. 911 71 260.

Alle henvendelser behandles konfidensielt til annet er avtalt.

Søknadsfrist: 28.02.2021
SØK HER

Powered by Labrador CMS