Trygve Hegnar og et skjermdump av @finansavisen sin bruker på den populære appen TikTok.

Hvem er TikTok-stjerna til Finansavisen? Trygve Hegnar har ikke peiling

Finansavisen tester ut TikTok, men det viser seg at det ikke skulle være så lett å finne ut hvorfor kontoen er opprettet.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Finansavisen har per dags dato publisert fire videoer med fokus på podkast og motor på «alle barns favoritt-app».

Trygve Hegnar har ingen kommentar å komme med når Medier24 tar kontakt for å høre om tanken bak dette.

– Jeg har ikke peiling, sier Hegnar og ber oss heller ta kontakt med Steinar Grini.

Vi slår på tråden til redaktør Grini i Finansavisen. 

– Uffa meg …, sier Grini når vi stiller han det samme spørsmålet og fortsetter:

– Da må jeg få noen til å ringe deg opp. Du skal få snakke med en som kan … vi har litt ulike arbeidsfelt her. Men jeg skal gjøre en etterlysning og få noen til å ringe tilbake.

– Var det Marte du het?, spør han. 

Nei, Ingvild.

Etter en halvtime får vi beskjed om å kontakte Jon Trygve Hegnar.

Han er mer snakkesalig.

Trygve Hegnar med sønnen Jon Trygve Hegnar i Hegnar Media.

– Vi så at Finansavisen har opprettet en bruker. Hva er tanken bak dette?

– Nei, det er foreløpig for å teste det ut. For å i alle fall være til stede på plattformen, vi har jo ikke lagt ut så veldig mye, sier sønn Hegnar. 

– Er dette et forsøk på å få de unge til å lese nyheter om næringslivet?

– Nei, vi retter oss mot alle som er interessert i det vi skriver om. Enten det er økonomi eller bil. Jeg regner med at noen av dem som er interessert i det også kan finnes på Tik Tok, sier han. 

– Er dette noe dere skal fortsette med?

– Jeg tipper det. Vi har ikke pratet så veldig mye om det, men tipper det, avslutter han. 

Powered by Labrador CMS