Sterkt snitt på en halv million seere for Åsted Norge. TV 2 varsler allerede ny sesong
- Sterke resultater både i seere, engasjement og oppklaringer, sier Jarle Nakken.
Denne artikkelen er over to år gammel.
508.000 seere så den siste episoden av Åsted Norge på TV 2 mandag kveld.
I snitt har 523.000 seere fulgt serien på TV 2 i høst.
- Med 508.000 seere fikk avslutningsprogrammet en andel på hele 33,4% i den kommersielle målgruppen 20-49 år og 36,1% i aldersgruppen 12+, skriver TV 2.
Det gjør programdirektør Jarle Nakken tilfreds:
- Åsted Norge har hatt en ny knallsterk sesong med sterke resultater både i engasjement blant seerne hvor andelene har økt, og i antall tips hvor seerne har engasjert seg i å hjelpe politiet i å oppklare rekordmange saker. Dette er godt journalistisk og TV-faglig håndverk på alle måter, og det gir resultater.
Kanalen melder samtidig at det allerede er klart at det blir en ny sesong av det populære programmet.
- Jeg vil rette en stor takk til produksjonsselskapet Mastiff, redaksjonen og interne krefter i TV 2. Vi er allerede godt i gang med neste sesong, sier Nakken.