Jannicke Engan overtar som konsernsjef i Tun Media i november. Det gleder hun seg stort til, forteller hun i siste episode av Pressepodden.

Pressepodden:

Hun hadde ingen plan om å bli toppleder. Derfor ble Jannicke Engan likevel Tun Medias nye konsernsjef

– Da jeg så stillingsannonsen, så ble jeg umiddelbart veldig begeistret, forteller hun i Pressepodden.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Tidligere denne uken ble det klart at Jannicke Engan blir ny konsernsjef i Tun Media og administrerende direktør i Nationen.

Hun kommer fra jobben som leder for visuell avdeling i Dagens Næringsliv.

På spørsmål om hvorfor hun ville ha Tun Media-jobben, forteller Engan at hun egentlig ikke var på utkikk etter den.

– Da jeg så stillingsannonsen før sommerferien, så ble jeg umiddelbart veldig begeistret. Jeg kunne ikke helt si hvorfor, og jeg lurte mye på det selv, sier hun til Pressepodden.

– Jeg har ikke tenkt på at jeg skulle gå for en toppleder-jobb. Men det er så mye med Tun Media, oppdraget, journalistikken de jobber med og mulighetene fremover, som gjorde at jeg kjente at jeg hadde så innmari lyst til å jobbe med dem. legger Engan til.

Hun mener hennes rike erfaring fra både DN, NRK og Monster Entertainment vil hjelpe henne som konsernsjef.

– Jeg får brukt hele meg i denne jobben. Alt jeg har gjort frem til nå, faller inn i den rollen. Så får tiden vise om jeg får rett, da. Det opplevdes veldig naturlig at det ePr dit jeg skal, sier hun.

Engan forteller også mer om det hun gleder seg mest til i jobben, hvilke utfordringer som venter, hva hun visste om Tun Media-konsernet fra før og hvorfor hun mener det er så viktig at en avis som Nationen eksisterer.

Hør podkast-episoden der du hører lyd.

Powered by Labrador CMS