Knallsterke tall for TV 2 Nyhetskanalen: Forrige uke var den tredje beste noen gang
Kanalen var større enn TV3 fem av sju dager, ifølge TV 2.
Denne artikkelen er over to år gammel.
- TV 2 Nyhetskanalen merker lite til generell nedgang i TV-seingen, og går i sitt niende år mot ny rekordoppslutning i det norske tv-markedet.
- Det er veldig gledelig nå som vi har bestemt at hele nyhetsoperasjonen skal organiseres i Nyhetskanalen, sier Jan Ove Årsæther, nyhets- og sportsredaktør i TV 2.
Mediehuset melder tirsdag at forrige uke ble den tredje beste uken for TV 2 Nyhetskanalen noensinne med en andel på 4,6 prosent i målgruppen P12+ og 4,2 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år.
- Det er tydelig at kanalen virkelig har fått fotfeste, også blant de yngre seerne. Kanalen har ofte like høy andel for seerne i aldersgruppen 20-49, som de over 50, sier Årsæther.
I september varslet TV 2 at alle ansatte i nyhetsavdelingen fra nå av jobber i Nyhetskanalen, og for tida holder mediehuset på med både en omfattende nedbemanning - og omorganisering til en ny, samlet nyhetsavdeling.
Det er nå Nyhetskanalen som skal levere alt av tv-nyheter og aktualitet til hele TV 2, og det føles som en stadig riktigere avgjørelse, sier Årsæther:
- Det er nå bare 2 måneder til kanalen fyller 10 år. I dagens knalltøffe mediemarked er det veldig tilfredstillende at nettopp nyheter er noe av det som har best utvikling for tiden. Nyheter på tv står seg mye sterkere enn mange spådde.
Dette er «topp 5» for TV 2 Nyhetskanalen i markedsandel:
- Uke 30/11: 5,8
- Uke 30/14: 5,1
- Uke 45/16: 4,6
- Uke 29/11: 4,4
- Uke 28/16: 4,4