MediaPuls: Instant Articles er kommet, Social Media Days er blitt voksen - og algoritmer kommer til Twitter

PODKAST: Noe av det vi snakker om i den ferske episoden av MediaPuls!

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Egmont frykter ikke Instant Articles, Social Media Days har blitt voksen, algoritmer skal styre Twitter-veggen og nå er det bare to søndagsaviser igjen.

Episode 29 er en monster-episode!

Slik må det bli, når man feks møter så mange hyggelige og dyktige mennesker på Social Media Days. Eller når anledningen byr seg til å snakke med digitalredaktøren i Egmont for å lære mer om hva Facebook tenker rundt mediebransjen og Instant Articles, som rulles ut til «alle som vil» før sommeren.

Marius og Hans-Petter har møtt Monica Lid hos Egmont, Nils Petter Nordskar, som står bla bak Social Media Days, Espen Grimmert i iProspect, Bente Sollid Storehaug fra ESV Digital Nordic, Kjell Arild Nielsen fra Altibox, Christian Kamhaug fra Lindorff og Stian Reinhartsen som driver Reinhartsen Consulting sammen med sin bror, og som leverte et foredrag på Social Media Days som man sent vil glemme.

I episode 29 står blant annet følgende saker på programmet:

  • Facebook Instant Articles
  • #RipTwitter, eller vil Moments, 10,000 tegn og nye algoritmer gjøre Twitter bedre?
  • Social Media Days gikk av stabelen for 5. året – MediaPuls tok en prat med generalen selv, og foredragsholdere, vinnere og publikum.
  • Det går mot nye oppsigelser i flere av landets aviser, og nå er det kun to søndagsaviser igjen. Vil 2016 bli året hvor søndagsavisen for alltid er borte?

[soundcloud url="https://api.soundcloud.com/tracks/245924085" params="color=ff5500" width="100%" height="166" iframe="true" /]

Nyttige lenker fra ukens episode:

MediaPuls presenteres på Medier24 i samarbeid med podkasterne Hans-Petter Nygård-Hansen og Marius Karlsen. Besøk også mediapuls.no.

Powered by Labrador CMS