Innocode da de presenterte teknologien i USA i fjor. Til høyre: Nils A. Borhaug i selskapet.
Innocode
Norsk lokalavisteknologi solgt til utlandet: Innocode signerer med stort mediehus
- Vi er glad og stolte over å ha fått på plass vår første avtale av denne typen etter et knapt år med forsiktig utprøving i det amerikanske markedet, sier Nils Borhaug i Innocode.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Innocode har signert avtale med Straus News Publishers, et mediehus med 17 lokalaviser i New York, New Jersey og Pennsylvania.
Det opplyser selskapet i en melding.
Avtalen gjelder produktet «Local Offers» for samtlige nettaviser, et annonseprodukt utviklet for og med norske lokalaviser.
Produktet gjør det mulig for lokalaviser å selge et annonseprodukt som gir kundene automatisk eksponering av utvalgte poster på sosiale medier, som Medier24 tidligere har fortalt, slik lokalavisa Hitra-Frøya gjør.
- Vi er glad og stolte over å ha fått på plass vår første avtale av denne typen etter et knapt år med forsiktig utprøving i det amerikanske markedet, sier produktsjef Nils Borhaug i Innocode i en melding og fortsetter:
- Vi er allerede igang med en rekke enkeltstående «Community»-aviser med Innocode-produkter som Kalender, Tilbud og Nyhetsappen vår, men dette er vår første avtale med et mediehus i USA.
Selskapet regner med å vokse seg videre inn i det amerikanske markedet, nå som de har fått innpass.
Medier24 har tidligere fortalt om det internasjonale fremstøtet til det norske teknologiselskapet. Da har selskapet sagt at nøkkelen er å tilby digital relevans, involvering og personifisering på lokalsamfunnets premisser.