STILLING LEDIG:

Schibsted Partnerstudio Vest søker innholdsprodusent / prosjektleder i Bergen

Årets byrå 2018, 2019 og 2020 Schibsted Partnerstudio vokser videre og trenger de beste hodene for å fortsette suksessen.

Denne artikkelen er over to år gammel.

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Bergen og Stavanger

Søknadsfrist: 17. januar

Om arbeidsgiver

Siden 2015 har mediene i Schibsted levert annonsørinnhold av høy kvalitet distribuert på alle mediehusets premium flater - dog organisert som to selskaper, Schibsted Partnerstudio og Schibsted Brand Studio. Nå er selskapene slått sammen, for å skape enda større inntekter som skal finansiere journalistikken i Schibsted.

På noen få år er antallet medarbeidere gått tre til over 60 - men vi trenger stadig flere dyktige innholdmarkedsførere for å dekke forespørslene fra markedet. Schibsted Partnerstudio - som er navnet på det nye selskapet - inneholder nærmere 40 kompetente prosjektledere og innholdsprodusenter. Samt kommersielle rådgivere, videospesialister, analyseteam, designere og utviklere.

Partnerstudio produserer og distribuerer innholdsmarkedsføring av høy kvalitet på alle Schibsteds flater, deriblant Aftenposten, VG, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, e24.no, Finn.no, Godt.no og Tek.no

Schibsted Partnerstudio er fordelt på tre byer: Stavanger, Bergen og Oslo. De ansatte består hovedsakelig av innholdsprodusenter/prosjektledere, kommersielle rådgivere, utviklere og designere. Sammen har vi lang erfaring både fra redaksjonell og kommersiell side i Schibsted. Det gjør avdelingen til et godt sted for faglig utvikling. Samtidig håper vi å lære mye av deg også.

Vi opplever en kraftig vekst og etterspørsel. Vi søker nå etter innholdsprodusenter/prosjektledere som vil bidra til å løfte satsingen i Schibsted Partnerstudio Stavanger og Bergen ytterligere. Du vil jobbe tett sammen med markedsavdelingen i Schibsted/BT/Aftenbladet - og ha arbeidssted i Bergen.

God skriftlig fremstillingsevne, solide kommunikasjonsevner og kommersiell teft er absolutte krav. Redaksjonell erfaring er en klar fordel.

Hovedoppgaver

  • Skrive innhold for Stavanger Aftenblad/BT/Schibsted sine annonsekunder
  • Ta og redigere bilder til innholdet
  • Publisere, optimalisere og analysere innholdet slik at det når ut flest mulig
  • Delta i kundemøter hvor du begeistrer med gode ideer og innspill til innhold
  • Være en initiativrik pådriver for innholdsmarkedsføring og en sparringspartner for salgsapparatet i Schibsted/BT/Stavanger Aftenblad
  • Holde workshops og lede kreative prosesser

Kvalifikasjoner

  • Redaksjonell erfaring fra relevante mediehus er en klar fordel
  • Svært god fremstillingsevne – både skriftlig, muntlig og visuelt
  • God kjennskap til innholdsmarkedsføring og god kommersiell forståelse
  • God kunnskap om bildetaking og -redigering. Kunnskap om videoproduksjon og -redigering er også en fordel
  • Kjennskap til Vær Varsom-plakaten, Markedsføringsloven og god etisk vurderingsevne

Egenskaper

  • Du blir del av et offensivt, konkurransefokusert lag. Det er derfor avgjørende at du er en utstrakt lagspiller, liker å jobbe i team og har gode samarbeidsevner
  • Allsidig og løsningsorientert, med god evne til å sette deg inn i forskjellige bransjer
  • Selvgående, kreativ, innsatsvillig og driftig
  • Analytisk og strukturert
  • Evne til å tenke strategisk både for kunden og Schibsted Partnerstudio
  • Solide kommunikasjonsegenskaper
  • Trives med høyt tempo

I Schibsted Partnerstudio jobber vi ut fra et utstrakt «frihet under ansvar»-prinsipp, der samtlige innholdsprodusenter eier sine egne kunder og har - sammen med våre kommersielle rådgivere og salgsavdelingen – ansvar for hele kundeprosessen. Dette kan være kampanjer, så vel som langsiktige samarbeid. Arbeidet er derfor ofte både komplekst og utfordrende - men også ytterst faglig tilfredsstillende når kundens KPI-er oppfylles, priser vinnes, samarbeid forlenges – og millioner av Schibsted-leserne åpenbart elsker innholdet. Innhold som både hjelper dem og lærer dem noe i hverdagen.

Denne stillingen gir deg mulighet til å komme tett på medienes kommersielle, teknologiske og etiske utfordringer.

Interessenter må kunne dokumentere sine skriveferdigheter med eksempler på tidligere arbeider og sin erfaring med referanser. Arbeidssted er Stavanger for en av stillingene og Bergen for den andre – i Aftenbladets og BTs lokaler – men oppdrag i andre byer kan forekomme og noe reisevirksomhet må derfor påregnes.

Kontaktperson: Vivie Bjørnstad, mobil: 945 02 111

Søknadsfrist: 17. januar
SØK HER

Powered by Labrador CMS