Historien gjentar seg for VG: Ble felt i PFU, men får internasjonal heder for markedsføring av «Bølgen» og andre storfilmer

Fikk gull på Native Advertising Days for markedsføring av Nordisk Films storfilmer som «Bølgen» og «Birkebeinerne».

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

VG Partnerstudio har hentet sitt første internasjonale gull for innholdsmarkedsføring, melder byrået selv etter en god tur til Berlin denne uka.

Det er samarbeidene med Nordisk Film rundt filmene Bølgen, Solan og Ludvig –  Herfra til Flåklypa og Birkebeinerne som hentet heder.

Det var i kategorien ”Best use of text” i konkurranse med bidrag fra fem verdensdeler på Native Advertising Days i Berlin at VG Partnerstudio vant gull.

I meldingen skriver VG også:

– I tillegg ble selskapet hedret med bronse i kategori content studio of the year under 20 ansatte, samt hederlig omtale for podcast-satsingen Poddsen under årets EM i fotball i samarbeid med Norsk Tipping, reklamebyrået Try og produksjonselskapet Monster i kategori podcast.

 – Vi er svært stolte over prisene. Samtidig er dette ambisjonsnivået vårt. Vi ønsker å konkurrere med de aller beste i verden, som for eksempel New York Times sitt T Brand Studio.

– Det er her vi bør være for å levere innhold på VGs standard, sier daglig leder Jonas Ibsen Brynildsrud og innholdsjef Svein Arne Haavik. 

Den nevnte markedsføringen av Bølgen ble i sin tid felt i PFU for å ligne for mye på redaksjonelt innhold.

Og dette er forøvrig ikke første gang VG vinner priser for PFU-felt markedsføring: 

Den gang uttalte VG-sjef Torry Pedersen følgende: 

– Og så formoder jeg at de som er satt til å ivareta presseetikken i Norge, som vanlig er helt upåvirket, og mener de besitter en innsikt resten av verden ikke har, legger han til.

Powered by Labrador CMS