MediaPuls episode 60: Pinsepod og full abonnanse. NIR, #NMD16 - og ny studie om native ads

PODKAST: Det skal mer enn høytid og nasjonaldag for å stoppe MediaPuls. I stedet for å ta oss en pause, dobler vi i stedet. Episode 60 er verdens lengste MediaPuls-episode og det er ikke uten grunn.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Til deg som hører på hele episoden – du er en dobbel-super-MediaPuls-helt.

Og lurer du på hva abonnanse er for noe, så ramla det nye «moteordet» ut av Hans-Petter i løpet av innspillingen av episode 60. Dels abonnent, dels annonse. Dermed #abonnanse.

Etter 3 og 1/2 år, og 150 episoder, så er det slutt for NIRcast. MediaPuls slår av en prat med en av NIR-gutta, og lurer på om det hele bare er et PR-stunt.

I tillegg har vi tatt en prat med Frida Marie Brynildsen Grande, som er PR-student ved Høyskolen Kristiania. Hun har nylig gjennomført en studie i samarbeid med DNB og Nettavisen – om innholdsmarkedsføring og native advertising – for å se om leserne vet om det de leser er redaksjonelt eller kommersielt.

Marius har vært i Bergen under Nordiske Mediedager og kom hjem med en koffert full av inntrykk. Han husker derimot ikke navnet på alle han møtte. Men han husker godt fiendebildet som ble tegnet om Facebook og Google, og fantastiske Mette Bugge fra Aftenposten.

I sosiale medier-sammenheng har det heller ikke vært stille. Fra ny logo for Instagram, Volvo med Snapchat-kampanje, og YouTube som tester ut ny meldingstjeneste. Og som alltid – veldig mye mer.

Hør på MediaPuls via 

[soundcloud url="https://api.soundcloud.com/tracks/264248364" params="color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false" width="100%" height="166" iframe="true" /]

Nyttige lenker:

MediaPuls presenteres på Medier24 i samarbeid med podkasterne Hans-Petter Nygård Hansen og Marius Karlsen. Besøk også mediapuls.no.

Powered by Labrador CMS