Sjefredaktør Gard Steiro i VG taler framføre sine tilsette på eit morgonmøte 11. desember i fjor.

VG-skandalen med klar smitteeffekt: Påverkar tilliten til resten av bransjen

Ei InFact-undersøking viser at 45 prosent meiner den reduserte tilliten til VG etter Trond Giske-saka påverkar tilliten til andre medier si politiske dekning.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Tysdag kunne Medier24 fortelja at folket si tillit til den politiske journalistikken til VG er fallande etter avsløringane rundt avisa si dekning av dansevideoen med Trond Giske på Bar Vulkan i februar.

Same undersøking viser at heile 45 prosent – eller nesten halvparten av dei spurte – meiner den reduserte tilliten til VG påverkar tilliten til andre medier sin politiske journalistikk.

 

Fakta om undersøkinga:

  • Gjennomført av InFact, 25. mars 2019
  • 1.008 intervju av personar over 18 år
  • Feilmargin på maksimalt 3 prosent

– Urovekkjande

Gunn Enli, professor ved Institutt for medier og kommunikasjon på Universitetet i Oslo, har følgjande årsaksforklaring:

– Saka vert kanskje ikkje sett på som ein glipp og enkeltståande tilfelle, men heller eit uttrykk for ein tendens, seier ho til Medier24.

Gunn Enli, professor ved Universitet i Oslo. 

– Den journalistiske metoden har fått mykje søkjelys, og det har gjeve innsikt i journalistiske metodar, kor lesarane har fått innblikk i redaksjonelle vurderingar, seier ho vidare.

Av dei spurte seier 26,2 prosent at Giske-saka ikkje påverkar tilliten til andre medier, medan 28,5 prosent ikkje veit.

Espen Ingvar Leirset, stipendiat ved fakultet for samfunnsvitskap på Nord Universitet, er overraska over tala frå InFact-undersøkinga.

– Det er urovekkjande tal, som viser at tillit er vanskeleg å få, og lett å miste. Det er overraskande at tala er så høge.

 

Statsminister Erna Solberg møtte pressa etter spørjetime på Stortinget i desember.

Forstår at alternative medier veks fram

Han har likevel nokre kritiske innvendingar til tidspunktet undersøkinga kjem på.

Espen Ingvar Leirset, Nord universitet.

– Eg vil likevel anta at tala er høgare no, som følgje av at saka er så heit og får så mykje merksemd, enn om eit halvt år. Eg trur ikkje effekten vil vere så sterk om eit halvt år, men dette er likevel i høgaste grad interessante tal, seier han til Medier24.

Leirset peikar vidare på at slike saker kan styrke alternative medier, som i dei siste åra har vist sterk framvekst.

– Saka har stor betydning for folket si tillit til politisk journalistikk. Det er ikkje vanskeleg å forstå at alternative medier, som Document, Human Rights Service og Resett, veks. Det er ein naturleg konsekvens av at folk si tillit til etablerte medier vert svekkja, legg han til.

– Me har sett kampanjejournalistikk før, og det er innlysande at det er øydeleggjande for tilliten til journalistar og media, seier han.

 

Politisk journalist i Dagbladet og leiar av presselosjen, Mats Rønning.

– Ekstremt alvorleg

Allereie førre veke sa Mats Rønning, leiar i Presselosjen og politisk avdeling i Dagbladet, at VG-saka kan svekkje tilliten til heile bransjen.

– Dersom det er sant at VG har fabrikkert sitat, så er det ei journalistisk dødssynd. Saka er svært alvorleg, og eigna til å svekkje truverdet til all journalistikk, og politisk journalistikk spesielt, sa Rønning til Medier24 torsdag førre veke.

Han fekk støtte av presseveteran og mediekritikar Sven Egil Omdal.

– Det største problemet er at det styrkar ei oppfatning om at det er utbreitt at journalistar på førehand har bestemt seg for korleis saker skal vinklast, og så vrir dei fakta til at det passar med vinklinga. Denne saka kjem til å bli hugsa som eit ekstremt alvorleg døme på akkurat det. Slik sett får saka konsekvensar for heile pressa langt utover VG sitt omdømme, sa Omdal til Medier24.

Powered by Labrador CMS