Hva må du kunne som leder i 2017? Få med deg siste nytt og spennende foredrag på konferansen Digitalt lederskap

En dag fullpakket av viktige tema og topp foredragsholdere innen personvern, it-sikkerhet, ledelse, strategi, markedsføring og salg, pro bono og bærekraftig business.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Digitalt lederskap

  • Konferanse 21. september kl 9-17
  • Felix konferansesenter på Aker brygge i Oslo
  • Meld deg på! - digitaltlederskap.no

Hvorfor må du få med deg denne dagen?

  • Bli trygg i din kommunikasjon med leverandører og kolleger. Bli oppdatert på hva slags kunnskap du trenger både i bedriften og i styret
  • Lær hva slags kundedata du kan samle inn og bruke. Det vil bli nye personvernregler fra 2018, dette vil påvirke din salgs- og markedsavdeling. Vær i forkant for å unngå bøter.
  • Få vite hvordan du kan lykkes med digital produkt- og tjenesteutvikling 
  • Bli inspirert av hvordan man kan ta vare på kundene slik at omsetningen øker
  • Få kjennskap til hvordan hackere jobber, og hva som skal til for åbeskytte nettverket i din bedrift.
  • Få innspill på hvordan du skal tilrettelegge for at dine medarbeidere skalglede seg til å gå på jobb, engasjere seg og prestere godt hver dag.
  • Lær hvordan du best mulig kan legge tilrette for omstilling og digitalisering.
  • Bli oppdatert på hva som skjer i andre bedrifter som er tekonologisk lang fremme, nå og fremover
  • Bli motivert og inspirert for å tenke mer bærekraftig, og finne ut hvordan din organisasjon kan bidra til å gjøre verden litt bedre.
  • Møt beslutningstakere fra ulike bransjer, bygg nettverk og utveksleerfaringer

Se hele programmet og les om foredragsholdere på digitaltlederskap.no

 

 

Mer om programmet: 

Hvem har ansvaret for innsamling og lagring av kundeopplysninger i din bedrift? Har du kontroll på hva som samles inn av data i markedsavdelingen? «4 av 5 bedriftsledere ikke har satt seg inn i den nye personvernlovgivningen som trer i kraft i Norge i 2018» (Atea og DN 18.02.2017) Bjørn Erik Thon, direktør i Datatilsynet skal snakke om Personvern og økonomiske konsekvenser for din bedrift.

Ingvild Næss, Group Privacy Officer i Schibsted Media Group vil fortelle hvordan de i Schibsted forbereder seg på de nye kravene og deres fokus på personvernarbeid som en mulighet heller enn en byrde.

Hvordan lykkes med digital produkt- og tjenesteutvikling når både markedet, omgivelser og teknologien beveger seg i rykk? Marit Rossnes, produktutvikler i NRK Radio, presenterer tre pilarer for digitalt lederskap og sine erfaringer med dem.

Ida Andberg fra Anton Sport skal fortelle deg hvordan du kan øke omsetningen uten at du nødvendigvis har flere kunder som besøker butikken. I hennes eksempel har de 9 % omsetningsvekst tross null vekst i kundeantall.

Enten du driver en liten eller en større bedrift, vil den være et mål for hackere. Facebook-kontoen din og lenker i mail er bare to av mange innganger hackerne kan bruke for å komme inn og gjøre stygge angrep og overta innholdet i det digitale nettverket ditt. Jennifer Arcuri fra Hacker House vil gi deg konkrete råd for hva du kan gjøre for å beskytte dine data.

Christoffer Hovde fra Telia skal gi deg noen svar på hvordan du skaper arbeidsplasser der folk vil jobbe, og ikke bare gå på jobb fra 8-16. Dette er naturligvis ofte forskjellen på å gå rundt og å gå med gode overskudd. 

Nye måter å jobbe på krever moderne måter å lede på! Små justeringer og større grep må tas for å delta i utviklingen og stå stødig i  endringsprosesser. Vigdis Austrheim er en svært erfaren toppleder bl.a. fra Microsoft i USA, og har bred erfaring, fra gründer til leder i flere nasjonale og internasjonale it-konsulentskap gjennom 30 år. Vigdis er strategisk, kunnskapsrik og kreativ, smitter alle med sitt engasjement og er en pådriver som bidrar til endring.

Dine kunders forventninger defineres til enhver tid av deres siste beste opplevelse – uavhengig av bransje. Det er innsikten fra samskapingen med brukerne hvor de virkelig gode idéene kommer – idéer som enten kan skape eller forsterke ditt konkurransefortrinn i markedet. André Nordal Sylte erstrategisk digital rådgiver i Deloitte Digital og bruker designmetodikk som tilnærming til strategi og produkt-/tjenesteutvikling.

Å være nysgjerrig er en avgjørende egenskap for å lykkes med digitalisering og omstillingChristine Korme, direktør med ansvar for digitalisering og fornying i Abelia, kjenner IKT-bransjen svært godt, og har solid innsikt i norsk politikk og samfunnsliv.

Hver måned kommer det nye teknologier som påvirker dagens situasjon. I sitt foredrag snakker Elin Nørve, CEO Future Leaders om fremtidens arbeidsliv og den overordnede påvirkningen eksponentiell vekst har i markeder, samt hvordan å omstille seg til i takt med den eksponentielle teknologien.

Det er mulig å bruke organisasjonens kunnskap til å jobbe frivillig, med frivilligheten satt i system. Anne Aaby fra Prospera skal inspirere oss og fortelle hvorfor det er nyttig og ikke minst hva du får ut av å jobbe pro bono.

Powered by Labrador CMS