Svalbard minutt for minutt.

NRKs sakte-TV fra Svalbard har gitt salgsboom for Hurtigruten

Selskapet har tyvedoblet salget siden sendingene begynte, skriver E24.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I disse tider viser NRK «Svalbard minutt for minutt» - døgnet rundt med opptak fra sommeren i fjor - og sendingene har gitt et voldsomt salgsløft den siste uken, skriver E24.

Blant annet har salget av ekspedisjonscruise til Svalbard har økt med 1900 prosent, skriver nettavisa.

Også i 2011 var Hurtigruten en sentral i NRKs sakte-TV-satsing. Programmet var et 134 timer lang norsk TV-sending som ble sendt direkte på NRK2 og NRK Nett-TV fra 16. juni 2011 til 22. juni samme år, der man fulgte hurtigruteskipet MS «Nordnorge» på ferden fra Bergen til Kirkenes i godt over fem og et halvt døgn sammenhengende.

Den gang klarte ikke Hurtigruten å tjene noe særlig ekstra penger, til tross for den massive eksponeringen på TV.

Denne gang er det derimot andre boller, forteller administrerende direktør Daniel Skjeldam i Hurtigruten til E24:

– Selskapet klarte ikke å kapitalisere på mulighetene på samme måte den gangen, så den økonomiske effekten var ikke enorm, sier han til E24 og understreker at programmet vil kunne gi utslag på bunnlinjen - og at flere får et forhold til Svalbard.

Powered by Labrador CMS