Huffington Post har 15 internasjonale utgaver på 15 forskjellige språk. Nå er Norden neste stopp

En nordisk utgave kan være på plass neste år.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Ifølge flere medier, blant dem Borsen.dk, skal Huffington Post nå nærme seg å etablere en nordisk utgave av nettstedet.

Det kommer fram i forbindelse med gründer Arianna Huffingtons besøk på Nordic Business Forum i Helsinki i Oktober. Der snakket hun om nettavisens suksess, både i USA og resten av verden.

Nettavisa har flere internasjonale utgaver, på til sammen 15 forskjellige språk. Og nå står altså kanskje Norden for tur.

- Våre planer er på et tidlig stadie, men vi vil sannsynligvis starte neste år, sier HuffPost-medarbeider Koda Wang til Borsen.dk.

Huffington Post er blitt en av verdens største nettavissuksesser med en kombinasjon av lett journalistikk, tunge nyheter og bloggere. De fasiliterer og lenker også gjerne videre til andre aviser, for å gi leserne det beste innholdet og andre nettsteder trafikk.

- Vårt løfte er å gi leserne det beste fra nettet, enten vi har laget det selv, det er en link eller våre bloggere har skrevet det. Vi er en hybrid, som har vunnet pulitzer-prisen og har grunnleggende tro på journalistiske verdier, sa Huffington på Nordic Business Forum, ifølge Borsen.dk.

Og for dem som lurer: Ifølge Norid-basen har firmaet allerede registrert huffingtonpost.no. Domenenavnet ble registrert i mai 2014.

Mer om strategien kan du lese i denne saken, fra da internasjonal redaktør Nicholas Sabloff besøkte Norge i mai:

Powered by Labrador CMS