Konsernsjef Per Axel Koch og Polaris Media MidtNorge blir eneeiere av lokalavisen Hitra-Frøya.
Erik Waatland
Kystmedia selger seg ut av Hitra-Frøya - nå blir Polaris Media eneeier
Samtidig lover de at kjøpet ikke vil ikke føre til endringer i avisens ledelse, hverken når det gjelder daglig leder eller ansvarlig redaktør.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I en pressemelding opplyses det onsdag kveld om at Polaris Media har kjøpt selskapet Kystmedia AS aksjemajoritet på 51 prosent i avisen Hitra-Frøya.
Kjøpet medfører at Polaris Media Midt-Norge nå er eneeier av avisen.
Ifølge pressemeldingen skjer transaksjonen nå fordi det er vurdert til det beste for den framtidige utviklingen av lokalavisen.
Samtidig løftes samarbeidet som Hitra-Frøya gjennom mange år har hatt med Adresseavisen og de øvrige lokale mediehusene i Polaris Media Midt-Norge frem.
«Konkurransen i både leser- og annonsemarkedet er økende og dette stiller høye krav til nye produkter, teknologiske løsninger og til staben også i årene som kommer.»
Samtidig trekkes Hitra-Frøya også frem som en av landets mest veldrevne og innovative mediehus, hvilket selskapets ansatte får mye av æren for.
«Suksessen skal tilskrives de ansatte og ledelsen som i fellesskap har gjort en meget god jobb over mange år. Først og fremst kan dette måles i oppslutningen avisa har i leser- og i annonsemarkedet».
I tillegg understreker partene understreker at det tette samarbeidet mellom Hitra-Frøya og reklamebyrået Vindfang vil fortsette som tidligere.
Endring på eiersiden vil heller ikke medføre noen endring i ledelsen av Hitra-Frøya, hverken når det gjelder daglig leder eller ansvarlig redaktør.