adm.dir. i Metro Sounds Hilde Apneseth.

Metro Sounds går i pluss for andre år på rad til tross for mye motgang

Radio Metro-eieren har hatt tøffe korona-år.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Metro Sounds, selskapet som bl.a. eier Radio Metro og produserer flere populære podkaster, har gjennom korona-årene hatt nedgang i omsetningen med omlag 30 prosent.

Til tross for all motgangen har Metro Sounds likevel levert et driftsoverskudd både i 2020 og 2021. Årsregnskapet for 2021 viser et resultat på 591.204 kroner.

– Det har vært noen tøffe korona-år, og jeg er derfor skikkelig stolt over at vi for andre år på rad har klart å levere et driftsoverskudd til tross for all motgangen, sier adm.dir. Hilde Apneseth.

Hun forteller at Metro Sounds akkurat hadde startet overgangen fra et tradisjonelt radioselskap til et moderne digitalt underholdningsselskap, da koronakrisen traff landet med et brak.

– Til tross for kraftig nedgang i annonseinntektene og påfølgende nedbemanning, har vi likevel klart å lansere vår digitale radiobingo Diggo, den digitale underholdningsplattformen Oneplay, og vårt nye podkastbyrå Gjenklang. Det er mulig jeg tar munnen for full, men jeg tror ikke det er så mange andre medieselskaper med tilsvarende mangel på økonomiske og menneskelige ressurser som hadde klart det samme, sier Apneseth.

Hun legger til at store organisasjonsmessige endringer alltid har en krevende bakside.

– Og det er derfor jeg er så ekstra stolt og glad over det fantastiske teamet i Metro Sounds som er årsaken til at vi ikke bare har overlevd, men også fått flere forretningsben å stå på gjennom disse vanskelige årene. I Metro Sounds har vi et mantra som sier at «den som gir seg er en dritt», og det er noe vi virkelig har levd opp til i praksis gjennom koronakrisen.

Powered by Labrador CMS