Pressepodden

Hun er en av medie­bransjens mektigste hode­jegere. Nå deler hun sine beste råd til ambisiøse mediefolk

Vi snakker med Heidi Wiggen om rekruttering, kompetanse, hvor man lykkes som leder og hvilke fallgruver man bør unngå når man klatrer på karrierestigen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Etter et liv i det offentlige, fra rollen som miljøarbeider til underdirektør i staten, tok Heidi Wiggen spranget over i en gründertilværelse for drøyt 16 år siden.

Sjefredaktør Alexandra Beverfjord i Dagbladet under avisas 150-årsmarkering. Til høyre for henne: hodejeger Heidi Wiggen i Visindi og kulturminister Trine Skei Grande (V).

Som en av initiativtakerne, startet de opp Visindi, som jobber med rekruttering av ledere - hvor hun har et særlig blikk på mediebransjen. Nå deler hun sine tips med Pressepoddens lyttere.

– Min oppfordring til folk i bransjen som ønsker å gå videre og ønsker å jobbe med ledelse; Gjør dere synlig på de plattformene som er relevant å være synlig på, sier hun og fortsetter:

– Jeg er veldig overrasket over alle i mediebransjen som ikke bruker tid på å presentere seg selv på LinkedIn. Det er helt utrolig. Samtidig sitter de og venter på å bli kontaktet. Vi er er ikke «mystery shoppers», ler hun.

Hva skal egentlig til for å bli rekruttert? Hva er hodejegerens beste råd til de som vil opp og fram? Det snakker vi med Wiggen om i Pressepodden.

Pressepodden:

En podkast fra Medier24 som tar for seg medier, journalistikk, PR/kommunikasjon, teknologi og sosiale medier.

Du kan følge Pressepodden på Facebook og delta i diskusjoner om episodene.

Podkasten er muliggjort med støtte fra Fritt Ord.

  • Hør hele sendingen øverst i denne saken eller der du ellers hører lyd, som Spotify, iTunes, Acast eller andre steder.
Powered by Labrador CMS