Ole André Skarbøvik, kommersiell direktør i RiksTV.

RiksTV opplever voldsom vekst på strømmetjenesten. Og nå får kundene mer å velge i: Inkluderer HBO Nordic i grunnpakken

70 prosent vekst i bruk av TV-selskapets strømmetjeneste. - Tradisjonelle distributører har endret seg kraftig, sier kommersiell direktør Ole Andé Skarbøvik.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

31 prosent av RiksTVs nærmere 300.000 abonnenter bruker nå TV-distributørens strømmetjenester, opplyser selskapet. Tilsvarende prosenttall i fjor på samme tid var 18 prosent, en økning på 70 prosent på ett år. 

– Vi opplever en sterk økning i bruk av våre strømmetjenester, bekrefter kommersiell direktør Ole André Skarbøvik.

I tillegg til den generell markedsutviklinge, drives veksten av nye innholdsavtaler: I fjor fikk kundene Viasats nye sportskanaler, og fra 1. desember kommer nok et «gull» for mange inn i grunnpakken - når HBO Nordic blir tilgjengelig for RiksTV-kundene. 

- Vi ser allerede nå effekten av Viasport og HBO Nordic. Vi tiltrekker oss yngre kunder enn før, i tillegg til kunder med en mer moderne mediebruk enn tidligere.

- Disse kundene benytter i større grad tilbudene vi har med strømme-TV på boks samt bruk av RiksTVs apper på mobil, nettbrett og Apple TV, sier Ole André Skarbøvik. 

Han slår fast at selskapet har ingen planer om å legge seg bakpå i konkurransen mot globale aktører som Netflix: 

- Mange har trodd at de tradisjonelle TV-distributørene ville få store problemer når strømme-TV tok av. I stedet har vi sett at tradisjonelle TV-distributører som RiksTV har gått igjennom en kraftig endringsprosess hvor vi storsatser på nettopp moderne strømmetjenester.

- Faktum er at det i dag ses mer TV og levende bilder enn noen gang, og at digitaliseringen og ny teknologi gir uante muligheter. Det dreier seg om å gripe de muligheten dette gir. Vi ser gode resultater etter kort tid, sier Skarbøvik.

 

Powered by Labrador CMS