MediaPuls 199: Mediekrisen er kanskje over? Men vi bør fortsatt frykte «The Frightful Five»

Samtidig er det en annen krise i mediehusene. Uten at det får konsekvenser.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Helsedirektoratet har de siste ukene kjørt en omfattende kampanje for å få folk til å redusere sukkerforbruket. VG og Dagens Næringsliv har snakket med Kahoo-gründeren. Og Nabobil frister med en «spennende» premie for at du skal svare på deres undersøkelse.

De norske mediekonsernene har nå lagt frem tall for tredje kvartal, og både Schibsted, Polaris Media og NHST leverer veldig bra økonomisk. Mediekrisen ser ut til å være over, nå trykkes det penger i stort tempo. Derimot står mediehusene ovenfor en ny krise. I toppen. Hvor det nesten bare sitter mannfolk. Uten at det nødvendigvis får noen konsekvenser.

Vi har tidligere vært innom Google, Amazon og Microsoft sine kvartalsresultater. Nå foreligger også Apple og Facebook sine tall. Og alle fem leverer godt over forventningene. Bør vi bekymre oss over «The Frightful Five»? Og er det noen av de 5 vi eventuelt bør være mer bekymret over?

 

I sosiale medier siden sist, ser vi nærmere på;

  • 1 av 10 Facebook-brukere er falske
  • Instagram Stories er dobbelt så stor som Snapchat
  • Snapchat åpner for sporing av brukere
  • Og Twitter stengte Donald Trump ute i kulden .. i 11 minutter

Abonner og hør på MediaPuls via SoundCloudAcastTuneIn RadioStitcher RadioGoogle Play Music eller Apple Podkaster. Eventuelt via RSS-feed!

Nyttige lenker:

Takk for at du lytter til MediaPuls

Har du forslag til temaer og saker vi bør ta opp i MediaPuls, så kan du komme med de via vår åpne sendedisposisjon på bit.ly/MediaInnspill.

Du finner Hans-Petter og Marius på HansPetter.info og Helt.Digital. Vi hadde satt veldig stor pris på om du vil abonnere og rate oss på Apple Podkaster. Alle episoder legges ut fortløpende med lenker til alt vi har snakket om på Mediapuls.no.

Powered by Labrador CMS