MediaPuls: Hans-Petter og Marius om kutt- og delingsåret 2016

PODKAST: Inngangen til 2016 preges av frykt og nedskjæringer. Frykt for delingsøkonomien - og store nedskjæringer i mediehusene.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Mediebildet så langt i 2016 har vært preget av årskonferansen til NHO, hvor delingsøkonomi og teknologi utfordrer det etablerte arbeidsmarkedet.

På onsdag gjorde TNS Gallup rede for «rikets medietilstand 2016», og også her kunne vi se konsekvensene av hva manglende fokus på digital transformasjon kan føre til mediehus og andre bransjer. Det kommer nærmest ikke som en overraskelse at årets første uke har vært preget av oppsigelser og nedskjæringer blant mediehusene.

I denne episoden av MediaPuls vil vi blant annet snakke mer om mediegründeren som etterlyser andre mediegründere han kan investere i, Google Accelerated Mobile Pages, og nye brukertall og planer for 2016 hva gjelder Facebook Messenger.

Twitter vil utvide fra 140 til 10,000 tegn, 242 årsverk skal bort i mediehusene, Marius har testet Samsungs nye VR-briller i en uke, Finalistene til Vixen Blog Awards 2015 er klare og vi vært på det mørke nettet og sjekket den første nettavisen der.

Nyttige lenker fra ukens episode:

MediaPuls presenteres på Medier24 i samarbeid med podkasterne Hans-Petter Nygård-Hansen og Marius Karlsen. 

Powered by Labrador CMS