Er Virtuell virkelighet og kunstig intelligens noe for mediebransjen i 2016?
VR (virtuell virkelighet) og AI (kunstig intelligens) er på alles lepper om dagen. Men er det noe for mediebransjen i 2016?
Marius og Hans-Petter har invitert Ingvild Moen og Olav Mellingsæter i studio for å høre om det her er «nice» eller «need».
De har nylig returnert til Norge fra et besøk i San Francisco og Las Vegas, hvor de har møtt blant annet Facebook, Yelp og IBM.
Ingvild Moen har jobbet i en årrekke med sosiale medier og kommunikasjon, og driver sitt eget selskap – Resonate – hvor hun fokuserer på løsninger som gir virksomheter muligheter til å lage enda bedre kommunikasjon på målgruppenes premisser. En naturlig konsekvens for Ingvild var da å lære seg mer om algoritmer og datafangst, og der kommer blant annet AI og VR inn i bildet.
Olav Mellingsæter har bakgrunn som internasjonal rådgiver innen informasjon, kommunikasjon og underholdning i KPMG og PwC. I rollen som rådgiver og produsent for flere av de største virksomhetene i Norge på digitale kommunikasjonsløsninger, har han jobbet mye med å få full overblikk og oversikt på de nye teknologiens og kanalenes kommunikasjonspremisser.
Nyttige lenker fra ukens episode:
MediaPuls presenteres på Medier24 i samarbeid med podkasterne Hans-Petter Nygård-Hansen og Marius Karlsen.