Hanne Krogh, her fra da hun delte ut Amanda i klassen «Beste originalmusikk» i Haugesund. Til høyre er reklame for årets juleturné.
Jan Kåre Ness/NTB Scanpix og skjermdump.
Hanne Krogh markedsfører seg med ni år gammel 6-er fra Moss Avis: – Misbruk
– Feilaktig markedsføring, mener Norsk kritikerlag. Hanne Kroghs selskap avviser kritikken.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Snart legger artist Hanne Krogh ut på sin årlige juleturné, og i den forbindelse har hun laget en reklameplakat med hele seks «6-ere» fra ulike region- og lokalaviser.
Nå skriver Moss Avis at terningkastene alle er fra tidsperioden 2010 til 2016. Den eldste, fra Moss Avis selv, er fra 2010.
– Dette er misbruk av anmeldelser og helt feilaktig markedsføring. Jeg har aldri vært borti lignende. Det er helt uhørt, sier Cathrine Krøger i Norsk kritikerlag til Moss Avis.
Trygve Sundbø, Kroghs ektemann og daglig leder i Hanne Krogh Production, er ikke enig i kritikken fra fra kritikerlaget.
– I år er det 10-årsjubileum for denne konserten med dette ensemblet. De har sikkert fått 50 seksere. Ingen har fått i nærheten så mange. Derfor har vi plukket ut noen av sekserne, sier han.
Bente Øverli i Forbrukertilsynet sier til Moss Avis at gamle terningkast kan være villedende og i strid med markedsføringsloven.
– Det er ikke noe i veien for å bruke disse, men da må det komme tydelig fram at dette er terningkast som ble rullet for svært mange år siden, sier hun til avisen.