Hanne Krogh, her fra da hun delte ut Amanda i klassen «Beste originalmusikk» i Haugesund. Til høyre er reklame for årets juleturné.

Hanne Krogh markedsfører seg med ni år gammel 6-er fra Moss Avis: – Misbruk

– Feilaktig markedsføring, mener Norsk kritikerlag. Hanne Kroghs selskap avviser kritikken.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Snart legger artist Hanne Krogh ut på sin årlige juleturné, og i den forbindelse har hun laget en reklameplakat med hele seks «6-ere» fra ulike region- og lokalaviser.

Nå skriver Moss Avis at terningkastene alle er fra tidsperioden 2010 til 2016. Den eldste, fra Moss Avis selv, er fra 2010.

– Dette er misbruk av anmeldelser og helt feilaktig markedsføring. Jeg har aldri vært borti lignende. Det er helt uhørt, sier Cathrine Krøger i Norsk kritikerlag til Moss Avis.

Trygve Sundbø, Kroghs ektemann og daglig leder i Hanne Krogh Production, er ikke enig i kritikken fra fra kritikerlaget.

– I år er det 10-årsjubileum for denne konserten med dette ensemblet. De har sikkert fått 50 seksere. Ingen har fått i nærheten så mange. Derfor har vi plukket ut noen av sekserne, sier han.

Bente Øverli i Forbrukertilsynet sier til Moss Avis at gamle terningkast kan være villedende og i strid med markedsføringsloven.

– Det er ikke noe i veien for å bruke disse, men da må det komme tydelig fram at dette er terningkast som ble rullet for svært mange år siden, sier hun til avisen.

Powered by Labrador CMS