Men den nye hverdagen som leder for selskapet - der hun har jobbet de siste fem årene - ble ikke helt slik hun hadde sett for seg.
Lindebjerg hadde nemlig sin første dag som Retriever-sjef mandag denne uken.
Hjemme i stua - midt i koronakrisen.
– Det er veldig spesielt å starte i jobben hjemmefra, mens alle de gode kollegaene mine sitter på sine hjemmekontor, forteller Lindebjerg til Medier24.
Oppfordrer de ansatte til å ringe hverandre
Retriever-ledelsen bestemte allerede forrige uke å innføre hjemmekontor for samtlige ansatte. Dermed sitter det nå ingen i lokalene på Havnelageret i Oslo.
– Men det går overraskende bra. Alle har det utstyret de trenger, og vi har daglige morgenmøter i alle avdelinger. Rent praktisk fungerer det like bra som å være på kontoret. Den store forskjellen er selvsagt at det er veldig ensomt, sier Lindebjerg.
Derfor har hun innført noen sosiale grep som nyslått sjef.
– Jeg oppfordrer alle til å heller ringe en kollega enn å sende en e-post, hvis de har et spørsmål. Det er viktig å høre stemmen til hverandre, og ta litt del i det fellesskapet vi ellers tar for gitt i hverdagen, sier Lindebjerg.
– Vi har for eksempel felles kaffequiz hver dag klokken 11.30. Da kjører vi i en quiz og drikker kaffe sammen. Vi kan det vi kan for å få det til å fungere, sier hun.
Fungerer gjør det også for Lindebjerg selv, selv om det tidvis kan bli litt hektisk på hjemmebane for Retriever-sjefen med to små barn.
– Det er travle dager. Det er det. Det er en kabal som gå opp med to barn som er hjemme fra barnehagen. Men det går bra, det er andre som er mye hardere rammet av situasjonen samfunnet nå står ovenfor. Å ta over en sjefsjobb med to barnehagebarn hjemme skal jeg alltids klare, sier hun og smiler.
Utsatte sine lederplaner
Koronakrisen har også ført til at de ledergrepene Lindebjerg så for seg å ta nå er satt på vent.
– De planene jeg hadde for hvordan min start som sjef skulle bli og hva jeg skulle ta tak i, er selvsagt blitt endret, sier hun.
– Nå handler det primært om å være tilgjengelig for våre kunder, samt få kommunikasjonen til å fungere intern og ut til kundene. Vi må være like raske og like mye på ballen som før når kundene trenger hjelp - selv om vi sitter hjemme, understreker Lindebjerg.
Hun poengterer at hun uansett ikke så for seg å revolusjonere Retriever den første uka.
– Nei, jeg har ikke tenkt til å gjøre endringer kun for å gjøre endringer. Det ser jeg ikke noe poeng i. De endringene som eventuelt gjøres må være basert på at vi bli bedre av det. Vi får se hva det blir, sier Lindebjerg hemmelighetsfullt.
– Selv om vi nå er markedsledende i Norge, så er vi opptatt av å ikke lene oss tilbake, ta det piano og tenke at vi er der vi skal være. Vi skal hele tiden jobbe for å gjøre ting bedre, og levere et produkt som gir kundene verdi, legger hun til.
Før hun åpner opp litt:
– Det jeg kan si at jeg ønsker å bruke tid på hva vi kan gjøre annerledes for å gjøre ting bedre i Retriever. Både på lengre sikt, og nå. Vi har for eksempel et uutnyttet potensial når det kommer til analyse, sier hun.
– For selv vi allerede er gode - det må jeg få lov til si som tidligere analysesjef, he he - så har jeg som mål at vi skal kunne hjelpe enda flere med målingen av egenkommunikasjonen, og måle den jobben som kommunikasjonsfolk gjør. Dermed kan kommunikasjonsfolk kunne bruke sin kommunikasjon og sine ressurser mest mulig effektivt. Jeg opplever at den norske kommunikasjonsbransjen er gode på målinger, men mange har fortsatt en vei å gå, sier Lindebjerg.
Som en medieovervåker merker naturlig nok Retriever godt det voldsomme omfanget av omtalen av koronaviruset.
Derfor jobber de nå på spreng for å være bistå alle sine kunder som merker koronakjøret.
– I en krisesituasjon, og spesielt i den skalaen vi ser nå, er det avgjørende å nå ut med tydelig og effektiv kommunikasjon. Nå bruker vi alle de flinke folkene våre til å hjelpe våre kunder i denne situasjonen. Det er spesielt mange kommunikasjonsfolk som nå har et helt annet behov enn tidligere, når det gjelder måling av kommunikasjonen sin, samt å få innsikt i hva som skjer i mediene, forteller Lindebjerg.
– Derfor har vi nå brukt mye tid på å rigge oss for å kunne bistå kommunikasjonsbransjen med gode verktøy. Denne uken gikk vi blant annet ut med et nytt analyse-dashbord, hvor vi leverer live mediedata relatert til koronaviruset og den situasjonen vi nå står i. Dette blir gjort tilgjengelig for alle som har behov for det, sier hun.
Lindebjerg sier hun har lært mye av jobbe sammen med Viskjer, som var med å starte selskapet.
– Gjennom å ha jobbet tett med Espen i mange år, så har jeg vært veldig mye og fått vært med på den reisen som han har ledet, sier hun.
– Jeg ringer selvfølgelig Espen for å sparre litt eller diskutere ting om det blir nødvendig, men må understreke at jeg føler meg trygg i sjefsstolen og spesielt med så dyktige folk rundt meg i Retriever, sier Lindebjerg.
Midt oppe i koronakrisen opplever også mange norske bedrifter å måtte permittere ansatte - også i mediebransjen.
Hos Retriever er ikke det et tema på nåværende tidspunkt.
– Vi har ikke vurdert permitteringer. Skuta vår flyter godt. De tjeneste vi leverer, er også tjenester som er ekstra verdifulle når kundene står i en krise. Vi er veldig takknemlige og føler oss heldige som får lov til å jobbe med akkurat det vi jobber med, sier Lindebjerg.