Beste kinoreklame: Vinomonopolet og Try vant «Gullfilmen 2016» for advarsel mot å kjøpe alkohol til mindreårige

- Gjorde et sterkt inntrykk. Reklamefilm på sitt aller beste, sier juryleder Lasse Gimnes. Se filmen her!

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Vinmonopolets reklamefilm «Vær så snill!» er kåret til Norges beste reklamefilm vist på kino i 2016.

Det ble klart da Gullfilmen ble delt ut i Oslo torsdag, på tidenes andre kåring av årets beste kinofilm. I en tid da både kino og kinoreklame merker en opptur. 

Fra prisutdelingen torsdag formiddag.

Juryen skriver blant annet følgende om vinneren av Gullfilmen 2016:

«Det er en film som virkelig griper sitt publikum og som er særdeles sterk og effektiv. Budskapet er klokkeklart og den er godt produsert fra A til Å. Samtidig som budskapet er sterkt og alvorlig, så unngår filmen å bruke pekefingeren i sin kommunikasjon med målgruppen. Og ikke minst er vinnerfilmen en troverdig og solid avsender. Dette er en film som passer perfekt på kino. En verdig vinner av Gullfilmen 2016!».

Bak vinnerfilmen denne gangen står reklamebyrået Try, med kreatørene Eirik Sørensen og Finn Knudsen. Einar Film står for produksjonen. Aksel Hennie står bak regien. 

Og juryleder Lasse Gimnes utdyper: 

- Vinnerfilmen fra Vinmonopolet gjorde et svært sterkt inntrykk. Det er reklamefilm på sitt aller beste, og med et særdeles viktig budskap. Jeg er trygg på at budskapet i filmen er blitt tatt på alvor av målgruppen. Det er bare å gratulere Vinmonopolet med en viktig og sterk reklamefilm. 

 

Powered by Labrador CMS