Verdens mektigste reklamesjef slutter etter gransking. Martin Sorrell går på dagen

73-åringen fikk en uønsket sorti på sin lange karriere.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Etter 33 år er historien om Martin Sorrell som toppsjef for reklamekonsernet WPP over. Wall Street Journal melder at toppsjefen går av med umiddelbar virkning etter en gransking av toppsjefen.

Denne ble satt i gang på bakgrunn av mistanker om at han skal ha misbrukt selskapets midler.

Nå har granskingen konkludert, og innholdet er hemmelig. Men resultatet er klart: Toppsjefen må gå.

- Jeg er selvsagt trist for å slutte etter ås mange år. Men jeg tror det er best for selskapet at jeg gir meg nå, sier Sorrell i en kort uttalelse til WSJ.

73-åringen har fått mye kritikk de seneste åra for sine meget lukrative lønnspakker, på flere hundre millioner kroner i året. Samtidig har selskapet slitt de seneste åra.

I Norge eier WPP blant annet GroupM-byråene Mediacom, Mindshare og Maxus, og analyseselskapet Kantar TNS.

Powered by Labrador CMS