Mediacom og Group M vant gigantkontrakten - fortsetter samarbeidet med landbruket
Tine, Nortura, Fjordland med flere blir hos Mediacom og søsterbyråer.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I en pressemelding fra TINE mandag formiddag opplyser landbruksbedriftene som er en del av en felles mediekjøpsavtale at de har bestemt seg for å forlenge samarbeidet med Mediacom, og de øvrige mediebyråene i Group M.
– Alle de fire inviterte byråene - Dentsu, Red, Group M og Starcom - imponerte med svært god leveranse og presentasjoner, sier Frode Fimreite, kategoridirektør i TINE og leder for forhandlingsutvalget for bedriftene som er med.
Til sist valgte man altså likefullt å fortsette samarbeidet med Mediacom:
– Valget falt på å videreføre avtalen med Group M og MediaCom, da de gav oss det beste tilbudet totalt sett basert på mediestrategi, kompetanse og betingelser. Den nye avtalen åpner for at vi kan velge blant alle byråene innen Group M som består av selskapene Mediacom, Mindshare Norway, Maxus Communication og MEC Norway. Dette vil gi oss større fleksibilitet og større handlingsrom, sier Fimreite i meldingen.
Landbruksvirksomhetene som er inkludert i avtalen er Tine, Nortura, Fjordland, Opplysningskontoret for egg og kjøtt, Opplysningskontoret for Meieriprodukter, Opplysningskontoret for frukt og grønt, Opplysningskontoret for brød og korn, Diplom-is, Grønt punkt, Ostecompagniet, Hoff Norske Potetindustrier, KSL Matmerk og Honningcentralen.