Godtlevert velger PR-byrået Something Good som samarbeidspartner, for å styrke merkevaren og «fortelle historiene» fra selskapet.
Daglig leder og kommunikasjonsrådgiver Mai-Bente Paulsen startet Something Good i vår, og er glad for å få en så stor og offensiv kunde på lista:
– Vi er så glad for å få lov til å jobbe med en kunde som har så mye mot og så store ambisjoner, sier hun i en melding.
Da Paulsen startet byrået i vår, var hun tydelig på at ambisjonen er å være et byrå for å gjøre mer enn å pushe produkt - men også formidle verdier og jobbe med samfunnsaktører.
Eivor Eriksen / Something Good
Det mener hun at Godtlevert er:
– De er en kommersiell aktør som virkelig har en innvirkning i folk sin hverdag. De sørger for at familier kan samles rundt måltidet og gir en enklere og sunnere hverdag.
– Godtlevert er genuint opptatt av å ta ansvar og jobber stadig med å forbedre seg for å kunne bidra til en mer bærekraftig hverdag. Dette er utrolig motiverende å jobbe med for oss og vi gleder oss stort.
Stor vekst - og konkurranse
Godtlevert ble etablert så tidlig som 2011, i en tid der mat på døra fortsatt var ungt og ukjent for mange. På disse årene har omsetningen vokst - og akselerert de siste årene: Fra 183 millioner kroner i 2014, til 420 millioner i fjor.
Godtlevert har også klart å gå med overskudd de siste tre åra, noe langtfra alle av de nye mat-på-døra-bedriftene har klart. Men konkurransen er også blitt langt hardere - også fra fullsortimentsbutikker som Kolonial.no.
– Konkurranse er bra. Det utfordrer oss til å tenke nytt. Det gjør at vi samlet kan utfordre dagligvarebransjen. Det er ikke noe vi kan gjøre alene, men med flere aktører i bransjen så kan vi det, sier daglig leder Kjetil Graver.
Stian Broch
Og legger til:
– Gründerånden som er i Godtlevert gjør at vi raskt kan gjøre endringer for å forbedre oss, og vi har utrolig mange gode historier på lager om hvordan vi har jobbet med dette den siste tiden. De gleder vi oss til å fortelle omverdenen mer om.
Her kommer Something Good inn. Byrået skal også jobbe tett med reklamebyrået F+Oss og Morten Foss.