Vår Staude får kritikk fra pressetopp.

TV 2-profil Vår Staude får kritikk: – Blander journalistikk og business

Programleder Vår Staude får kritikk fra pressetopp for tagging av syfirma på Instagram, melder Vårt Land. – Dette er en ren folkeopplysning for å slippe å svare folk hvor har jeg fått mønsteret fra, svarer Staude.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Siden desember skal God morgen Norge-programleder Vår Staude ha lagt ut 20 Instagram-innlegg der hun tagger syfirmaet Fæbrik. Flere aksjonærer har også vært gjester på God morgen Norge, med Staude som programleder.

Det skriver avisen Vårt Land.

Linken mener mediekritiker Trygve Aas Olsen er problematisk.

– Hun kommer i en posisjon der hun blander journalistikk og business, sier han til avisen.

Vår Staude avviser at hun har bindinger.

– Dette er en ren folkeopplysning for å slippe å svare folk hvor har jeg fått mønsteret fra. Jeg har ingen økonomisk interesse i Fæbrik. Jeg har aldri fått fem øre fra noen, sier Staude til Vårt Land.

I et lengre Instagram-innlegg utdyper Staude, og tar samtidig selvkritikk.

– Taggene innebærer ingen kommersielle koblinger - selvfølgelig. Men noen kan tro at det er en kobling, jeg har veldig mange følgere og derfor burde jeg heller svart hver enkelt og ikke tagget og bidratt til å sende dere videre til noen som i tillegg til å lære oss viktige ting om gjenbruk og forbruk, også selger sy-mønstre. Jeg burde nok tenkt på det i sy-lykkerusen. Tusen takk for at dere leser og forstår at dette er viktig for meg å fortelle akkurat slik det er, skriver hun til sine 87.000 Instagram-følgere.

Powered by Labrador CMS