Gard L. Michalsen/Telia
TV 2 vil ha snarlig løsning på TV-konflikten - har sendt nytt tilbud til Telia
– Vi håper at en slik forlengelse skal gi oss rom til å komme til enighet, sier kommunikasjonsdirektør i TV 2, Sarah Willand, til VG.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Det er fortsatt ingen enighet mellom TV 2 og Get-eier Telia i den pågående TV-konflikten, og en halv million nordmann står uten tilgang til TV 2s kanaler.
Det var natt til mandag at forhandlingene brøt sammen.
TV 2 er imidlertid svært interessert i en løsning på konflikten, og har nå sendt et tilbud om en forlengelse av avtalen i seks måneder på samme vilkår som i dag, melder VG.
– Det er en fordel å snakke under roligere omstendigheter og vi håper at en slik forlengelse skal gi oss rom til å komme til enighet. Vi ønsker ikke at våre seere skal bli skadelidende, sier kommunikasjonsdirektør i TV 2, Sarah Willand, til VG.
Kommunikasjonsdirektør i Telia, Henning Lunde, bekrefter at de har mottatt tilbudet.
– Vi sitter nå og går igjennom det, og vil gi en rask tilbakemelding til TV 2. Ingen parter er tjent med at vi ikke kommer til enighet fortest mulig, skriver han i en melding til VG.
Ved midnatt natt til 1. juni gikk TV 2-kunder i svart hos nær 480.000 Get-kunder siden de to selskapene ikke har klart å bli enige om en ny distribusjonsavtale.
Konflikten handler om at Telia hevder at TV 2 har doblet inntektene sine fra distributørene de siste fire årene, mens TV 2 mener Telia bør være med å betale for å produsere norsk innhold.