Geelmuyden Kiese får 30 millioner kroner for å lære deg å sortere søpla

Storkontrakt med Renovasjonsetaten i Oslo kommune.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Geelmuyden Kiese opplyser i en pressemelding at Renovasjonsetaten i Oslo kommune har valgt GK som ny leverandør av kommunikasjons- og reklametjenester.

Kontrakten er på 30 millioner kroner over fire år, og er ifølge GK selskapets største kontrakt noen gang.

Jobben markerer et tydelig i skifte og vekst på en ny type oppdrag: Flere reklame-oppdrag, og flere oppdrag for det offentlige.

- Med seier i de tre siste offentlige reklameanbudene har GK tatt et solid jafs av et marked som tidligere har vært reservert rene reklamebyråer, heter det i meldingen.

Og som sjefen sier:

- I lys av en nedkjøling i norsk økonomi har det vært et strategisk valg å styrke den offentlige andelen i ordrebøkene våre, sier Hans Geelmuyden, leder i Geelmuyden Kiese Gruppen.

Det markerer også det selskapet presetnerer som en tydelig satsing på energi og miljø:

- Vi har en tydelig miljøsatsing i GK, både faglig og kommersielt. Mange av våre medarbeidere har et sterkt miljøengasjement, og vi jobber pro bono-arbeid for blant annet interesseorganisasjonen Zero. GK har også en stor intern faggruppe for energi og miljø, sier seniorrådgiver i GK, Axel Hammer.

Oslo kommune har store forventinger til samarbeidet, kan vi lese i meldingen:

- Vi er meget glade for å ha inngått en avtale med GK som vil hjelpe oss med nå frem i et krevende kommunikasjonslandskap. De har gode og innovative ideer for hvordan vi skal nå våre ambisiøse mål. Sammen med GK skal vi løfte kildesorteringskommunikasjon til det neste nivået, sier Elisabeth Marie Vollan, fagansvarlig kommunikasjon i Renovasjonsetaten.

Powered by Labrador CMS