MER OG MINDRE ANSVAR: Sondre Gravir blir sjef for markedsplasser i Schibsted, mens Siv Juvik Tveitnes blir COO (operasjonell direktør) for mediedivisjonen i Norge og Sverige. Schibsted Norge-sjef Didrik Munch går av med pensjon til våren. Bildet fra da endringene ble offentliggjort i september,Gard L. Michalsen
Slik blir de nye ledergruppene når Schibsted samler Norge og Sverige i én mediedivisjon
Torry Pedersen og Gard Steiro får plass i ledergruppa, mens Aftenposten-sjef Espen Egil Hansen må vike.
Det betyr at mediehusene i Sverige og Norge organisatorisk samles under én ledelse, med svenske Raoul Grünthal som toppsjef for den nye divisjonen Schibsted Media.
Det ble samtidig kjent at dagens Schibsted Norge-sjef Didrik Munch går av med pensjon til våren.
Tirsdag offentliggjorde Schibsted ASA hvordan ledergruppa for den nye mediedivisjonen ser ut, og det blir som følger:
Raoul Grünthal - CEO
Siv Juvik Tveitnes - COO
Jørgen Konradsson - CFO
Håkan Halvarsson - HR
Lena K Samuelsson - Communication, Brand, Public Affairs
Ian Vännman - Product
Morten Jacobsen - Technology
Torry Pedersen - Editorial
Sofia Olsson Olsén - Publisher, Aftonbladet
Gard Steiro - Publisher, VG
Per Håkon Fasting - Advertising Norway
Anders Nylander - Advertising Sweden
Tor Jacobsen - Consumer Business
Martin Frey - Growth
Organinseringen innebærer blant annet at Aftenposten-sjef Espen Egil Hansen, som satt i ledergruppa for Schibsted Norge, ikke blir med i den nye divisjonsledelsen.
Som varslet i september blir Siv Juvik Tveitnes Chief Operating Officer i divisjonen og får dermed en enda mer sentral posisjon i styringen av både de norske og svenske mediehusene.
Den nye medietoppsjefen Raoul Grünthal sier dette i en melding fra Schibsted:
– Vi har ambisjoner om fortsatt å være en ledende publisist og ha en fantastisk salgsplattform i Norge og Sverige. Vi skal også skape nye digitale vekstselskaper, vokse med våre plattformer og ikke minst: Bygge helt nye produkter.
- Dette ser jeg frem til, og jeg er veldig fornøyd med det teamet som nå får et overordnet ansvar for at vi klarer å levere på denne strategien, sier Grünthal.
SE OGSÅ - intervju med Schibsted-toppene da organiseringen ble kunngjort i september:
Schibsted deler seg i to, og Didrik Munch går av til våren. Vi snakker med ham, Siv Juvik Tveitnes, Sondre Gravir og konserntillitsvalgt Sven Arne Buggeland:
Schibsted offentliggjorde tirsdag også hvordan den nye rubrikkdivisjonen vil se ut, under ledelse av Sondre Gravir - som allerede har en lang lederkarriere bak seg i både mediehus og rubrikk:
Sondre Gravir, CEO Schibsted Marketplaces
Renaud Bruyeron, Tech and Data
Laila Dahlen, Product and UX
Susanna Grill, Strategy and Finance
Antoine Jouteau, France
Gianpaolo Santorsola, Mature Markets
Ovidiu Solomonov, Growth Markets and New Models
Anders Skoe, Norway
Den øverste toppledelsen i Schibsted ASA vil nå bestå av følgende lederkvartett i tillegg til konsernsjef Rolv Erik Ryssdal: