MER OG MINDRE ANSVAR: Sondre Gravir blir sjef for markedsplasser i Schibsted, mens Siv Juvik Tveitnes blir COO (operasjonell direktør) for mediedivisjonen i Norge og Sverige. Schibsted Norge-sjef Didrik Munch går av med pensjon til våren. Bildet fra da endringene ble offentliggjort i september,

Slik blir de nye ledergruppene når Schibsted samler Norge og Sverige i én mediedivisjon

Torry Pedersen og Gard Steiro får plass i ledergruppa, mens Aftenposten-sjef Espen Egil Hansen må vike.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

19. september ble det kjent at Schibsted deler konsernet i to nye divisjoner - en for markedsplasser og én for mediehus og vekstselskaper. 

Det betyr at mediehusene i Sverige og Norge organisatorisk samles under én ledelse, med svenske Raoul Grünthal som toppsjef for den nye divisjonen Schibsted Media.

Det ble samtidig kjent at dagens Schibsted Norge-sjef Didrik Munch går av med pensjon til våren. 

Tirsdag offentliggjorde Schibsted ASA hvordan ledergruppa for den nye mediedivisjonen ser ut, og det blir som følger:

Torry Pedersen overlot i januar toppsjefposten i VG til Gard Steiro. Begge får nå plass i ledelsen av nye Schibsted Media.
  • Raoul Grünthal - CEO
  • Siv Juvik Tveitnes - COO
  • Jørgen Konradsson - CFO
  • Håkan Halvarsson - HR
  • Lena K Samuelsson - Communication, Brand, Public Affairs
  • Ian Vännman - Product
  • Morten Jacobsen - Technology
  • Torry Pedersen - Editorial
  • Sofia Olsson Olsén - Publisher, Aftonbladet
  • Gard Steiro - Publisher, VG
  • Per Håkon Fasting - Advertising Norway
  • Anders Nylander - Advertising Sweden
  • Tor Jacobsen - Consumer Business
  • Martin Frey - Growth

Organinseringen innebærer blant annet at Aftenposten-sjef Espen Egil Hansen, som satt i ledergruppa for Schibsted Norge, ikke blir med i den nye divisjonsledelsen. 

Som varslet i september blir Siv Juvik Tveitnes Chief Operating Officer i divisjonen og får dermed en enda mer sentral posisjon i styringen av både de norske og svenske mediehusene. 

Raoul Grünthal blir toppsjef for Schibsted Media.

Den nye medietoppsjefen Raoul Grünthal sier dette i en melding fra Schibsted: 

– Vi har ambisjoner om fortsatt å være en ledende publisist og ha en fantastisk salgsplattform i Norge og Sverige. Vi skal også skape nye digitale vekstselskaper, vokse med våre plattformer og ikke minst: Bygge helt nye produkter.

- Dette ser jeg frem til, og jeg er veldig fornøyd med det teamet som nå får et overordnet ansvar for at vi klarer å levere på denne strategien, sier Grünthal.

  • SE OGSÅ - intervju med Schibsted-toppene da organiseringen ble kunngjort i september:

Schibsted deler seg i to, og Didrik Munch går av til våren. Vi snakker med ham, Siv Juvik Tveitnes, Sondre Gravir og konserntillitsvalgt Sven Arne Buggeland:

Posted by Medier24 on 19. september 2017

Slik blir resten av konsernledelsen 

Schibsted offentliggjorde tirsdag også hvordan den nye rubrikkdivisjonen vil se ut, under ledelse av Sondre Gravir - som allerede har en lang lederkarriere bak seg i både mediehus og rubrikk: 

  • Sondre Gravir, CEO Schibsted Marketplaces 
  • Renaud Bruyeron, Tech and Data
  • Laila Dahlen, Product and UX
  • Susanna Grill, Strategy and Finance
  • Antoine Jouteau, France
  • Gianpaolo Santorsola, Mature Markets
  • Ovidiu Solomonov, Growth Markets and New Models
  • Anders Skoe, Norway

Den øverste toppledelsen i Schibsted ASA vil nå bestå av følgende lederkvartett i tillegg til konsernsjef Rolv Erik Ryssdal: 

  • Rian Liebenberg, EVP Chief Technology Officer and acting Chief Product Officer
  • Trond Berger, EVP Chief Finance Officer
  • Tina Stiegler, EVP People
  • Lena K Samuelsson, EVP Communication, Brand & Public Affairs
Powered by Labrador CMS