Futatsu Industries AS, som markedsfører seg som Norges første hybridbyrå, passerte i 2015 igjen 100 millioners-grensa.
Det forteller regnskapet, som nylig ble levert Brønnøysund.
Topplinja endte i fjor på 130,7 millioner kroner, en solid vekst på drøyt 33 millioner kroner fra 2014.
Og etter et «hvileskjær» i fjor, viser grafen at topplinja har vokst stort siden byråets start for 10 år siden:
Men ser vi på byråinntektene, tyder regnskapet på at den underliggende veksten er begrenset.
De var i fjor på drøyt 24 millioner kroner, på nivå med foregående år.
Driftsresultatet endte på 1,7 millioner kroner i fjor, noe ned fra foregående år. Resultat før skatt ble omtrent likelydende.
Futatsu er en av få «hybrider» i bransjen, som både er reklame- og mediebyrå. Og selskapet tror på solid vekst fra dagens nivå: Før nyttår varslet byrået ambisjoner om en omsetning på 170 millioner kroner i 2016.
Samtidig er ikke veksten i seg selv det viktigste, antyder partner og strategisk direktør Hågen Pettersen på byråets blogg:
- Vi blir slett ikke kontaktet fordi vi er kjente, men fordi vi blir anbefalt. Og i motsetning til mange andre er vi ikke opptatt av vekstmål, men av å levere målbarhet.
- Vi er et boutiquebyrå med fokus på kommunikasjonseffekter, og vi har kunder som bruker oss på helhet, mens andre bruker oss på enten reklame eller medie, sier han.
Regnskap og annen informasjon om Futatsu Industries AS. (2015-tallene dukker opp når de blir oppdaterte på Regnskapstall.no).