TV 2
Kampen endte målløst, men TV 2 traff blink: 320.000 seere var innom storkampen mellom United og Liverpool
For første gang offentliggjør kanalen seertall for strømmetjenesten Sumo.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Oslo (NTB): TV 2 jubler etter at seerne fant veien til skjermen i mandagens 0-0-kamp mellom Liverpool og Manchester United i Premier League.
Nå offentliggjør kanalen normalt hemmelige TV-tall.
På det meste var 320.000 seere innom den TV 2Sport Premium og Sumo-sendte kampen.
Det er første gang TV 2 går ut med seertall for sine betalingskanaler og plattformer.
– Vi opplevde en eksplosiv interesse for kampen. Forventningene og engasjementet rundt disse to klubbene sendte interessen til himmels, sier sportsredaktør Vegard Jansen Hagen i TV 2.
I snitt fulgte i underkant av 300.000 seere kampen mellom de to mest populære engelske fotballklubbene i Norge.
– Manchester United og Liverpool har en unik posisjon i Norge, og tallene vi opplever i går er rett og slett eventyrlige. Det er ekstremt inspirerende for alle som jobber med Premier League i TV 2 å få ta del i noe som samler og skaper så sterke følelser hos så mange, sier Jansen Hagen.
Premier League-duellen sørget for at den lineære kanalen TV 2 Sport Premium var landets nest største TV-kanal mandag i den kommersielle målgruppen 20-49 år. Andelen ble 12,3 prosent.
Bare TV 2s hovedkanal var større med 23,6.