PR- og mediesjef Jan-Petter Dahl i TV 2.
PR- og mediesjef Jan-Petter Dahl i TV 2.

Qatar-VM: Så mange fulgte åpnings­kampen på TV 2

Åpningskampen ga TV 2 en markedsandel på 52,7 prosent.

Publisert Sist oppdatert

På søndag ble fotball-VM i Qatar sparket i gang på TV 2. Totalt så 235.000 seere kampen, opplyser TV 2 til Medier24.

Det gir kanalen en markedsandel på 52,7 prosent.

Pressesjef i TV 2, Jan-Petter Dahl, skriver til Medier24 at de er innholdsmessig fornøyd med starten, og det har vært stor interesse for Qatar/FIFA-journalistikken på tv2.no.

– Tallene er som de er og er vanskelig å sammenlikne med åpningskamper fra tidligere VM som har gått på ulike tidspunkter midt på sommeren, med andre lag og på NRK, skriver Dahl til Medier24.

Sammen med NRK har TV 2 rettighetene til å vise fotball-VM i Qatar.

Powered by Labrador CMS